התפשטות הקורונה בישראל – התגלו מקרים נוספים

התפשטות הקורונה בארץ – מקרים נוספים של קורונה אותרו בישראל :  מקרה נוסף של חולה קורונה שהגיע מיפן והדבקה נוספת על ידי החולה שחזר מאיטליה

חולה נוסף שהגיע בטיסה מסחרית מיפן

משרד הבריאות מעדכן כי נוסע שחזר מיפן והיה על האוניה ‘פרינסס דיימונד׳ אובחן בישראל כחולה בנגיף קורונה החדש קוביד 19. זאת לאחר שאותו נוסע השתחרר מאשפוז ביפן והגיע ארצה בטיסה מסחרית. הנוסע נמצא חיובי לנגיף הקורונה בישראל ויועבר לאשפוז בבידוד בבית החולים שיבא.  בנוסף משרד הבריאות עורך חקירה אפידימיולוגית לבדיקת מגעים נוספים. הנוסע מיפן הגיע בטיסה מסחרית של חברת ״טורקיש איירליינס״ מטוקיו דרך איסטנבול בתאריך 27.2 טיסה TK53, ומאיסנטבול לת״א בתאריך 28.2 טיסה TK784 שנחתה בישראל בשעה 08:55.

התפשטות נגיף קורונה בישראל מישראלים שהגיעו בטיסה מחו"ל. צילום: Pixabay Holger Detje
התפשטות נגיף קורונה בישראל מישראלים שהגיעו בטיסה מחו”ל. צילום: Pixabay Holger Detje

במשרד הבריאות מדגישים כי “כל נוסעי הטיסה שנחתה הבוקר ושהיו עמו על המטוס נדרשים להכנס לבידוד בית באופן מיידי ל-14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות: http://bit.ly/MOH-Corona או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400. במשרד הבריאות מציינים כי אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף. להנחיות בדבר אופן בידוד ביתי יש להכנס לאתר משרד הבריאות:   http://bit.ly/MOH-Corona.

הישראלי שהגיע מאיטליה גרם להידבקות נוספת בקורונה בישראל

באשר לישראלי שהגיע לפני כשבוע ארצה החולה בקורונה, מודיעים במשרד הבריאות שהחקירה האפידימיולוגית הסתיימה. מן החקירה עלה כי אדם שהיה במגע קרוב עימו נדבק במחלה. בלי קשר לנוסע זה מאיטליה, הגיע לישראל אדם נוסף מאיטליה שגם הוא נמצא כחולה. במשרד הבריאות מתארים את ממצאי החקירה, המקומות והשעות בהן היה החולה שהגיע מאיטליה (והדביק כבר אדם אחד שעימו היה במגע קרוב, כאמור):

1. טיסת אל על מספר LY381 בתאריך 21.2.20 שהמריאה מישראל בשעה 06:00.

2.טיסת אל על Iy 382 שנחתה בתאריך 23.2 בשעה 16:10

3.יום א׳ 23.2 חנות ״הפיראט האדום״ באור יהודה בשעות 18:00-22:00

4.יום ב׳ 24.2 חנות ״הפיראט האדום״ אור יהודה בשעות 08:30-24:00

5.יום ג׳ 25.2 חנות ״הפיראט האדום״ אור יהודה 08:30-24:00

6.יום ב’ 24.2 בבית הכנסת ״אירוס״ ברחוב נגה בישוב אירוס בשעות 06:00-07:00

במשרד הבריאות מורים עקב כך ומחשש להידבקות בקורונה כי “כל מי שהיה במקומות הנ״ל במגע קרוב – מרחק של פחות מ-2 מטרים למשך של 15 דק׳ או יותר, להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות”

אזהרת מסע לאיטליה

לצד זה הודיע ממשלת ישראל ומשרד הבריאות הודעה בדבר אזהרת מסע כוללת לאיטליה. למול שיעורי התחלואה באיטליה הוצאה אזהרת המסע ובמשרד הבריאות “קוראים לתושבי ישראל לא לנסוע לאיטליה. בנוסף, משרד הבריאות מנחה כי כל מי שחזר מאיטליה נדרש להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו. הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי יש סיכוי גבוה לכך כי התחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם.

על כן, ולמרות ביקורת שנשמעה על כך מצד גורמים בענף התיירות, משרד הבריאות קורא לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחו״ל באופן כללי. זאת מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות.” עוד מדגישים במשרד הבריאות כי בנוסף על כך “יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי בהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות. כמו כן, יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל כפי שינחה משרד הבריאות בפירוט”.

הנחיות לשבים ארצה לגבי בידוד –  וירוס קורונה

דיווח על בידוד בית למי שבא במגע עם חולה

דיווח עצמי על בידוד בית לחוזרים מהיעדים המפורטים מטה