התפשטות הקורונה למרות הרחבת החיסונים

התפשטות הקורונה למרות הרחבת החיסונים: נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל ובעולם למרות הסגר המחמיר והרחבת מבצע החיסונים בישראל.

דקל שחף

עודכן בתאריך

בריאות הציבורנגיף קורונה
נגיף הקורונה ממשיך להתפשט על רקע הסגר והחיסונים. צילום:Pixabay Daniel Roberts

התפשטות הקורונה למרות הרחבת החיסונים: נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל ובעולם למרות הסגר המחמיר והרחבת מבצע החיסונים בישראל. עם זאת ניכרת ירידה במקדם ההדבקה. לצד זה, ירידה גם במספר הבדיקות.

למרות הירידה במקדם ההדבקה, מגמת התחלואה בישראל עדיין משמעותית. אתמול התגלו בישראל מעל 7100 חולים מאומתים. בישראל יש כיום סה"כ קרוב ל600,000  אנשים שאובחנו כחולי קורונה. מתוכם כשמונים אלף חולים פעילים. בבתי החולים יש כיום בישראל 1,158 חולים קשים עקב קורונה. מתוך חולים אלה 395 חולים הם במצב קריטי. מתוך החולים 328 איש מונשמים כרגע. עד כה נפטרו עקב מגפת הקורונה בישראל במצטבר 4,210 חולי קורונה. אחוז הבדיקות החיוביות אתמול היה כ- 9%.

המשך התפשטות הנגיף מתרחשת על רקע סגר מחמיר ומבצע החיסון הנרחב נגיף קורונה. במנה הראשונה של חיסון הקורונה חוסנו בישראל 2,441,510 אנשים. כמות האנשים שהתחסנו במנה השניה 851,385 איש.

הרחבת החיסון לגבי 35 ומעלה

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט במדינת ישראל. למרות הסגר המחמיר שהוטל על ישראל. וחרף מבצע החיסונים הנרחב בישראל. בתוך כך הורחב מבצע החיסונים בישראל. עד כה אושרו חיסונים לבני 40 ומעלה.

עם זאת קופת החולים כללית וקופת החולים מאוחדת הודיעו כי ניתן להזמין תור לחיסון נגד קורונה גם למי שמעל גיל 35. זאת מתוך רצון של קופות החולים למנוע זריקת חיסונים מיותרת.

הודעה זו של קופות החולים נעשתה ככל הנראה ללא תאום עם משרד הבריאות. ברקע הדברים נראה ייתכן כי בקרוב תתקבל החלטה על חיסון כלל אוכלוסיה ישראל.

התפשטות הקורונה בעולם

הקורונה ממשיכה להתפשט בעולם. מהנתונים עולה שעד כה אובחנו בעולם מעל 96 מליון חולים מאומתים. מתוכם החלימו מעל 53 מליון חולים. עד כה גבתה המגיפה את חייהם של מעל שני מליון איש.

בארצות הברית ממשיכה המגיפה להתפשט. הנשיא החדש ג'ו ביידן הכריז על שורת צעדים על רקע כניסתו לתפקיד, גם כאלה הנוגעים לעצירת הנגיף. בארצות הברית עד כה התגלו מעל 24.5 מליון חולים מאומתים. זוהי עליה של 185 אלף חולים נוספים ביממה האחרונה בלבד. עד כה מתו בארצות הברית מעל 400 אלף איש. ביממה האחרונה נפטרו מעל 4300 איש מקורונה בארצות הברית.

שבהודו הגיע מספר המתים בשל הנגיף ל153 אלף איש. זאת מתוך מעל 10 מליון מקרי קורונה מאומתים. בברזיל הגיע מספר מקרי המוות למעל 213 אל, מקרי מוות. זאת לנוכח מעל 8.5 מליון חולים מאומתים.

 

דילוג לתוכן