ויטמין B לא מסייע כנגד סרטן מעי גס

חוקרים: שילוב ויטמיני B6 , ויטמין B12 וחומצה פולית לא מפחית סיכון לסרטן מעי גס

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
ויטמינים.מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2-sa-by מאת:Ragesoss

ממצאי מחקר חדש מעלים כי שימוש בוויטמין B וחומצה פולית אינם מסייעים להפחית בסיכון לסרטן מעי גס בנשים בסיכון למחלות לב


האם צריכה של ויטמין B אכן מסייעת להפחית את הסיכון להתפתחות מחלת סרטן המעי הגס ? מה השפעתו של שילוב ויטמיני B6 , ויטמין B12 וחומצה פולית על שכיחות הסרטן בקרב נשים המצויות בסיכון למחלות לב קרדיו וסקולריות ?

ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה מעלה כי נשים שהיו מצויות בסיכון למחלות לב קרדיו וסקולריות שהשתתפו במחקר וצרכו שילוב של שלושה ויטמינים – שילוב ויטמיני B6 , ויטמין B12 וחומצה פולית לא נהנו מהפחתה משמעותית מובהקת בסיכון ללקות בסרטן המעי הגס, בעקבות טיפול זה. זאת חרף ממצאי מחקר אחרים בתחום הקשורים להשפעה חיובית של צריכת ויטמין B על התפתחות סרטן ולמרות יעילות ויטמינים אלה במניעת התפתחות ניאפלאסיה (התפתחות תאים בלתי מבוקרת).
המחקר הינו מעקב שנמשך מעל תשע שנים וכלל 1470 משתתפות שחולקו לקבוצת ביקורת וקבוצת. המשתתפות בקבוצת הביקורת קיבלו תרופות דמה ואילו נשות קבוצת הניסוי קיבלו שילוב ויטמיני B6 במינון 50 מ"ג, ויטמין B12 במינון 1 מ"ג וחומצה פולית במינון 2.5 מ"ג במהלך תקופת המחקר. מניתוח ממצאי הניסוי עלה כי לא ניכרו הבדלים בין המשתתפות בשתי הקבוצות (ביקורת וניסוי שקיבלו ויטמינים וחומצה פולית).

ממצאי מחקר אחרים הראו כי ויטמין B דווקא עשוי לסייע בהפחתת הסיכון ללקות בסרטן המעי הגס ולכן ממליצים החוקרים כי חרף הממצאים נכון יהיה לערוך מחקרי עומק מקיפין יותר טרם קביעת מסמרות בנושא.

ממצאי המחקר התפרסמו בכתב העת של המכון האמריקאי לחקר הסרטן Journal of the National Cancer Institute,. המחקר נערך על ידי חוקרים מהיחידה לרפואה מונעת בבית החולים בריגהאם לנשים ובית הספר הארוורד לרפואה בבוסטון, מהמחלקה לאפידמיולוגיה ותזונה בבית הספר לרפואה ציבורית בבוסטון ומהמחלקה למחקר תזונה וחקלאות באוניברסיטת טפטס בבוסטון, מסצ'וסטס בארצות הברית.

דילוג לתוכן