ויטמין B12 ופולאטה להפחתת תסמיני סכיזופרניה

פולאטה וויטמין B12 עשויים לשפר את מצבם של חולי סכיזופרניה

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
ויטמינים.מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2-sa-by מאת:Ragesoss

ויטמין B12 ופולאטה עשויים לסייע לחולי סכיזופרניה

סכיזופרניה היא מחלת נפש המאופיינת בשני דברים – חוסר יכולת להבחין בין מציאות להזיות ודיכאון עמוק. תרופות הניתנות לחולים במחלה זו נמצאו לעיתים קרובות עוזרות נגד החלק של דמיונות שווא, אך הן לא נמצאו עוזרות נגד האפתיה והדיכאון. בריפוי טבעי, מוכר הטיפול עם כמויות גדולות של ניאצין, עם SAMe ועם נגזרות נוספות של חומצות אמיניות – כל אלו נותנים תשובה טובה יותר למחלת הסכיזופרניה מאשר התרופות, אשר לכולן יש תופעות לוואי. כעת, מחקר חדש מצא שנטילת תוספי מזון של פולאטה וויטמין B12 יחדיו עשויים להקל על הסימפטומים, כולל הדיכאון והאפתיה, אצל חלק מן הנוטלים אותם.

מחקר זה נערך בבית חולים במסצ'וסטס ושותפו בו 140 חולי סכיזופרניה. המחקר היה כפול סמיות ועם פלסבו. נטילת תוספי מזון אלו שיפרה במידת מה את מצבם של כל החולים, אבל במיוחד את מצבם של אלו שהייתה להם בעיה עם גן אחד שקשור למטבוליזם של הפולאטה.

המחקר פורסם ממש לאחרונה בעיתון JAMA Psychiatry וזהו המחקר הראשון שנועד לבדוק אם מתן של פולאטה ושל ויטמין B12, הדרוש למטבוליזם של פולאטה, עשויים לעזור לחולי סכיזופרניה. לדברי הרופאה יוהנה רופינן, שהייתה שותפה במחקר: "הסימפטומים של סכיזופרניה מורכבים והתרופות לטיפול במצבים נפשיים אינן מקלות על חלק מהסימפטומים היותר שכיחים של מחלה זו. זה כולל את הסימפטומים של הדיכאון, שפוגעים קשות בחולה. הטיפול שלנו עם ויטמינים אלו הוא בעל פוטנציאל חשוב לטיפול בסכיזופרניה. יש חשיבות מיוחדת לגילוי הקשר אצל חלק מן החולים לגן הבעייתי, מה שפותח דרך לטיפול אישי בחולי סכיזופרניה".

לפולאטה יש תפקיד מפתח בסינתזה של ה-DNA וביצירת נוירוטרנסמיטורים ויש לה גם תפקיד בפיקוח על התבטאות גנים. מחקרים מוקדמים יותר מצאו קשר בין מחסור בפולאטה בזמן ההיריון לבין התפתחות סכיזופרניה בהמשך החיים. בניתוח של תוצאות בדיקות דם של חולי סכיזופרניה נמצא שככל שמחסור בפולאטה היה עמוק יותר, כך קשים יותר היו הסימפטומים של המחלה.

לפולאטה יש תפקיד קריטי במטילציה של ה-DNA, מה שמסדיר התבטאות גנים. ברור, אם כן, שמחסור בוויטמין זה יכול להתבטא בבעיות רבות: סכיזופרניה, שידרה שסועה ובעיות בריאות רבות נוספות. שוב ושוב מתבררת העובדה שמה שבאמת עוזר לאדם להישאר בריא, להבריא ולשמור על בריאותו הם רכיבי התזונה. זה קריטי לשמור על כך שלא יהיה מחסור של ממש באף אחד מרכיבים אלו.

מקורות

http://www.naturalnews.com/039453_vitamin_B12_folate_schizophrenia.html#ixzz2NIctNPA2
http://www.massgeneral.org/about/pressrelease.aspx?id=1559
http://archpsyc.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1660588
http://www.naturalnews.com/folic_acid.html

Folate and vitamin B12 treat schizophrenia symptoms
Tuesday, March 12, 2013 by: Sherry Baker, Health Sciences Editor
http://www.naturalnews.com/039453_vitamin_B12_folate_schizophrenia.html#ixzz2NIdH8hQO

 

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן