ויטמין B3 כנגד זיהום חיידקי

חוקרים שימוש ב ויטמין B3 מסייע כנגד זיהום חיידקי

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהתוספי תזונה
תא דם לבן תוקף חיידק אנטרקס. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2.5-by. צילום: -Volker Brinkmann-plos

ממצאי מחקר חדש מעלים כי שימוש ויטמין B3 מסייע כנגד זיהום חיידקי סטפילוקוק


סטפילוקוקים הם חיידקי גרם חיוביים. זיהומים של חיידקים סטפילוקוקים עשוי להיות בעייתי במיוחד לנוכח פיתוח עמידות של חיידקים אלה לתרופות אנטיביוטיות. ממצאי מחקר חדש שפורסם לאחרונה מעלים כי שימוש בויטמין B3 המוכר כניקותינמייד nicotinamide עשוי לסייע במלחמה נגד חיידקים אלה באופן שהעצים פי 1000 את יכולותיו החיסוניות של הגוף כנגד החיידק. 

בממצאים שהתבססו על חיות מעבדה ועל בחינת תגובת תאי דם של בני אדם בתרביות במעבדה, הצביעו החוקרים על תקווה שמספקים ממצאים אלה במלחמה בחיידקים העמידים לאנטיביוטיקה שגובים חיים של רבים בעולם מידי שנה.
החוקרים מצאו כי הטיפול שכלל מתן מינונים מוגברים במיוחד של ויטמין B3 , שלא ניתנים בדרך כלל לאנשים, אך כשניתנים, אינם מהווים סיכון, סייעו להעצמת יכולת הגוף לטפל בחיידקים אלה על ידי הגברת כמות ויעילות של הנוטרופילים- סוג מתמחה של תאי דם לבנים שיכול להרוג ולאכול חיידקים מזיקים כמו חיידקי סטפ (סטפילוקוקים).

החוקרים סבורים כי גילוי מחקרי זה אמנם עשוי לשמש בסיס לחזית טיפולית חדשה בחיידקים אולם יחד עם זאת החוקרים מדגישים כי לא מומלץ להגביר באופן עצמאי מינונים של ויטמין B3  צרכים רפואיים מעין אלה, אלא פשוט לפנות לטיפול רפואי.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת Journal of Clinical Investigation. המחקר נערך על ידי חוקרים ממכון ליינס פולינג באוניברסיטת מדינת אורגון, חוקרים מהמרכז הרפואי סידר- סיני, חוקרים מאוניברסיטת לוס אנג'לס בקליפורניה וחוקרים נוספים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן