ויטמין B6 והשפעתו על הפרעות קשב וריכוז

השפעת מתן מגנזיום וויטמין B6 על ילדים עם הפרעות קשב ולמידה

ל-40 ילדים עם הפרעות קשב ולמידה נתנו מגנזיום, בכמות של 8 מ”ג לק”ג משקל גוף ליום וויטמין B6 בכמות של 0.6 “ג ליום לתקופה של 8 שבועות. עם תחילת הניסוי, רמות המגנזיום בכדוריות הדם האדומות אצלם היו מעט נמוכות מהרגיל ונמוכות יותר מאשר אצל בני גילם שלא סבלו מהפרעות כאלו. אחרי חודשיים של מתן התוספים האלו חל שיפור ניכר בכל המדדים של התנהגות ויכולת קוגניטיבית שלהם, הייתה ירידה בהיפראקטיביות ובאגרסיביות שלהם ועליה ביכולת ההקשבה ובלמידה. כאשר הפסיקו את מתן שני התוספים האלו, שוב חלה הידרדרות במצבם ובמקביל ירדו רמות המגנזיום אצלם בכדוריות הדם האדומות.

הערת העורך: בניסויים מוקדמים יותר בהם נתנו 30 מ”ג ויטמין B6 לכל ק”ג משקל גוף (אולי אפילו מנה מופרזת), ההשפעה של טיפול כזה הייתה טובה יותר מאשר מתן ריטלין. תוצאה טובה במיוחד הייתה אצל ילדים שמלכתחילה סבלו מרמה נמוכה של סרוטונין בדמם. רמה של 15 מ”ג לק”ג משקל של ילדים עם רמת סרוטונין מוכה לא הייתה יעילה. במחקר אחר, מתן של 200 מ”ג מגנזיום שיפר אף הוא את התנהגות הילדים. מן הראוי לתת את כל ויטמיני B ולא רק .B6 הפרעות קשב ולמידה אצל ילדים יכולות לנבוע ממחסורי תזונה נוספים וככל שהתזונה קרובה יותר לאופטימום ועם מתן רמה נאותה של תוספים, כך אפשר לצפות יותר לשיפור.
מתוך: Townsend Letter, June 2007:50

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466