ויטמין C כנגד נזקי קרינה

ויטמין C מגן בפני נזקי קרינה

לפועלים שעבדו בכור האטומי בפוקושימה, יפן, ונחשפו לקרינה, ניתנו ויטמין C ונוגדי חמצון. אצל אלו שקיבלו טיפול כזה, הייתה ירידה ניכרת בסיכון לחלות בסרטן. 16 אנשים בגילאי 32-54 עבדו 5-6 שבועות בשטח מזוהם קרינה. הם ניקזו מים מזוהמי קרינה, מדדו רמות קרינה, הפעילו ציוד כבד וסילקו פסולת. כולם עברו בדיקות דם מקיפות כמו ספירת דם, כימיה של הדם, רמות DNA חופשי בפלזמה והתבטאות של 47 גנים מעוררי סרטן. ל-4 עובדים ניתנה בווריד אינפוזיה של 25 גרם ויטמין C לפני כניסתם למתחם ובהמשך הם נטלו נוגדי חמצון בתקופת עבודתם שם. אצל ארבעתם לא נמצאו שינויים משמעותיים, הן ב-DNA החופשי והן בסיכון לסרטן, יחסית לנתונים שהיו אצלם לפני כניסתם לעבודה זו (1,2). אצל 3 פועלים שלא קיבלו טיפול מראש עם ויטמין C נמצא סיכון מוגבר לסרטן. אחרי חודשיים של טיפול עם עירוי של ויטמין C ומתן רכיבי תזונה נוגדי חמצון, הן ה- DNA אצלם פלזמה והן ההתבטאות של גנים מעוררי סרטן חזרו לנורמה.

ויטמינים.מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2-sa-by מאת:Ragesoss
ויטמין C.מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2-sa-by מאת:Ragesoss

תוצאות אלו אישרו תוצאות קודמות של מחקרים שנעשו עם עכברים 20 שנה קודם לכן. אצלם נמצא שרמת הזרע לא ירדה אחרי מתן יודן רדיואקטיבי אם הם קיבלו קודם לכן ויטמין C דרך הפה או בזריקות (3).
בצ’רנוביל, מתן תוספים של וויטמין E וחומצה אלפא ליפואית הפחיתו רדיואקטיביות של השתן ועקה חמצונית אצל אלו שקיבלו טיפולים כאלו (3,4).

מקורות
1) 0rthomolecular Medicine News Service, February 1, 2012 Vitamin C Prevents Radiation Damage
2) http://www.doctoryourself.com/Radiation_VitC.pptx.pdf 2
3) http://jnm.snmjournals.org/content/34/4/637.long
4) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=8224459

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466