ויטמין D למניעת שברים

חוקרים: ויטמין D מסייע למניעת שברים גם בקרב צעירים

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

תזונהבריאות הילד
חלב. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Ukko-wc

ויטמין D חשוב למניעת שברים גם אצל צעירים

כבר מזה זמן רב ידוע שוויטמין D תורם למניעת הידלדלות של מסת העצמות אצל מבוגרים, שבקרבם נפגעות יותר נשים. כך יש להם פחות שברים אוסטיאופורוטיים. אבל כעת, מסתבר שרמה מספקת של ויטמין D קריטית גם לגבי הגנה מפני שברים אצל ילדים וצעירים. במחקר שנערך בבית החולים לילדים בבוסטון נבדקו 6,712 בנות מגיל 9 שנים עד גיל 15. במחקר זה נבדק הקשר בין צריכת סידן, מוצרי חלב וויטמין D. במהלך 7 שנות מעקב נמצאו אצל 3.9% מן הבנות שברי מאמץ. מתוך המחקר התברר שלצריכת סידן או מוצרי חלב לא הייתה כל השפעה מיטיבה לצמצום הסיכון לשברים כאלו, רק לוויטמין D. אצל אותן בנות שרמת ויטמין D בדמן הייתה היותר גבוהה, היו הכי מעט שברי מאמץ – עם מעט ויטמין D בדם היו יותר שברים כאלו.

למעשה, נמצא אפילו שצריכה מוגברת של סידן הזיקה. הסידן עוזר רק אם יחד איתו יש בתפריט רמה מספקת של ויטמין K2, מינרלים שונים וחומצות שומן הכרחיות. זאת ועוד, לא כל תכשיר של סידן אמנם עוזר. ויטמין D חשוב ביותר, אבל כיום שמים יותר דגש על ויטמין D שנוצר בגוף מחשיפה לשמש. מחסור בוויטמין D נמצא קשור הן לדלדול במסת העצמות והן ליותר שברי מאמץ אצל צעירים.

מקורות
Vitamin D found to help reduce fracture risk in young people, too
NaturalNews:Saturday, March 24, 2012 by: Ethan A. Huff, staff writer

http://www.naturalnews.com/035346_vitamin_D_bone_fractures_teens.html#ixzz1qCpO7jz8
http://www.vitamindcouncil.org

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן