ויטמינים ומינרלים לשיפור איכות הזרע

חוקרים: תזונה או שימוש בתוספי מזון עתירי ויטמינים ומינרלים כמו אבץ, ויטמין C וחומצה פולית מסייעים לשיפור איכות הזרע בבוגרים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמות
תוספי מזון, מינרלים וויטמינים. צילום: מערכת אתר הדוקטור- בריאות ורפואה.

ממצאי מחקר חדש מעלים כי ויטמינים ומינרלים בתזונה מסייעים לשיפור איכות הזרע במיוחד במבוגרים בני 44 ומעלה

כיום הולכת ומתרחבת התופעה של גברים המעוניינים להביא ילדים באמצע או בשלהי שנות השלושים לחייהם ולפיכך קיימת משמעות מעשית להמלצות בנושא פוריות הגבר גם בגילאים מבוגרים יותר. ממצאי מחקר חש שפורסם לאחרונה מעניק תובנות בנושא זה ומגלה כי תזונה, שנמצאה בעבר כמשפיעה על היבטים שונים הקשורים לאיכות הזרע בנסיבות ובאוכלוסיות שונות, עשויה לסייע למבוגרים בגילאי 44 ומעלה במיוחד לשפר ולשמר על איכות הזרע שלהם ובפרט על איכות החומר התורשתי שלהם, באמצעות צריכת מזון או תוספי מזון באופן נבון.

ממצאי המחקר שפורסם בכתב העת Fertility and Sterility התבססו על ניתוח התוצאות מכ-80 נבדקים בני 20 עד 80 שנים שהשתתפו במחקר, העבירו דגימות זרע ודיווחו על הרגלי התזונה ואורח החיים שלהם. מן הממצאים עלה כי מקרב המדגם, גברים בוגרים יותר – מגיל 44 ומעלה, שצרכו רכיבים מיקרו-תזונתיים כמו אנטי-אוקסידנטים, ויטמין C, אבץ, בטא- קרוטן, וחומצה פולית בשיעור ניכר ממזון או מתוספי תזונה שצרכו, נהנו מהפחתה בשיעור הנזק לחומר הגנטי בזרע שלהם- כלומר משיפור בפוריות.

החוקרים גילו במחקרם כי צריכה של כמויות מסוימות של רכיבים תזונתיים שהובילה למדידות חציוניות אלה בדמם של הנבדקים הייתה קשורה בסיכוי טוב יותר לשמירה על איכות הזרע של הגברים ואי פגיעה בחומר התורשתי בו – הDNA: מעל 162 מיליגרם של ויטמין C, מעל 2580 מיקרוגרם של בטא קרוטן, מעל 475 מיליגרם של חומצה פולית ומעל 23.7 מיליגרם של ויטמין E, ומעל 12.3 מיליגרם של אבץ.

דילוג לתוכן