וריאנט חדש בהודו – הקורונה החדשה והמדאיגה

עם התפשטות וריאנט חדש בהודו - הקורונה החדשה והמדאיגה עוקבים גופי הבריאות אחר הממצאים... ומה המצב בישראל ביחס להתפשטות הנגיף?

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
סיכון מופחת לסיבוכי נגיף הקורונה. אילוסטרציה:Fernando Zhiminaicela Pixabay

מוסדות בריאות בישראל ובעולם עוקבים אחר החדשות והממצאים לגבי התפשטות וריאנט חדש בהודו – הקורונה החדשה והמדאיגה  המכונה ווריאנט BA.2.75. ווריאנט הקורונה BA.2.75 או קנטאורוס אותר לראשונה לפני כחודש וחצי בהודו. מאז ניכרת עליה בשכיחות תת זן זה באנגליה.

מאז גילויו בחודש מאי בהודו הוא אותר במדינות שונות ביניהן ארצות הברית, קנדה וגרמניה. גופי בריאות החלו לנטר את הווריאנט החל בחודש יולי. ממצאים ראשונים לגבי הווריאנט מעוררים חשש על היותו מדבק יותר מווריאנט האומיקרון הקיים וככזה שעלול להוביל למחלה קשה יותר. עם זאת עדיין לא נאספו די עדויות מדעיות כדי לבסס את היותו ווריאנט חמור יותר או מדבק יותר.

ומה באשר להתפשטות נגיף הקורונה בכלל בישראל? מקדם ההדבקה בישראל ממשיך ויורד במתינות. אתמול היה מקדם הדבקה של 0.91 המעיד על מגמת שכיכת הגל השישי. מספר המאומתים החדשים אתמול היה 8252. מספר החולים הקשים עומד על 399 חולים, מהם 87 מצויים במצב קריטי ו79 מונשמים.

במהלך השבוע האחרון היה מספר המאומתים כ65 אלף, ירידה של 13.7 אחוזים בהשוואה לשבעת הימים שקדמו לכך. מספר החולים הקשים מצוי בעלייה קלה ועמד על 439 חולים קשים, עליה של 7.6%. מספר הנפטרים בשבוע האחרון היה 21. זוהי ירידה משמעותית של מעל 73% במספר הנפטרים בהשוואה לשבוע שקדם לו.

אחוז הנבדקים החיוביים אתמול לנגיף הקורונה היה 29.48% מתוך 27,989 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול. עד כה חוסנו בישראל במנה אחת מעל 6.7 מליון ישראלים. במנה השניה חוסנו מעל 6.14 מליון ישראלים ובמנה השלישית 4.5 מליון ישראלים. את המנה הרביעית קיבלו בישראל מעל 834 אלף איש.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן