וריאנט קורונה A30 עמיד יותר לחיסון

ממצאי מחקר חדש שפורסם מצביעים על סיכון גבוה למי שקיבל חיסון ללקות בווריאנט קורונה A30 בשל יכולת עמידות טובה יותר שלו מול נוגדני החיסון

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
אולטרסאונד לריאות וגילוי קורונה. אילוסטרציה: Pixabay Gerd Altmann

מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט בעולם. ברוסיה מדווחים על עלייה במספר החולים והמתים. זאת לצד מדינות שונות, במיוחד באירופה המדווחות על התפשטות המחלה.

בתוך כך מדווחים גורמי בריאות על התפשטות וריאנט חדש של קורונה שעמיד יותר בפני חיסון. הווריאנט מכונה A30. הווריאנט התגלה בשוודיה, אנגולה ובטנזניה. החוקרים חוששים כי יש למוטציה זו של נגיף הקורונה יכולת עמידות רבה יותר לפגוע במי שלקח את החיסון.

וריאנט יותר עמיד לנוגדני המתחסנים

במחקרם בחנו החוקרים כיצד הנגיף נקשר לתאים אנושיים במעבדה. מתוצאותיהם מתחוור כי מוטציה זו נמצאה ככזו המסוגלת להקשר לתאי גוף האדם באופן יעיל יותר. המוטציה מסוגלת לעמוד בפני נוגדנים של מי שקיבל חיסון מלא.  ממצאי המחקר ראו אור בג'ורנל המדעי Nature Molecular and Cellular Immunology.

חרף ממצאי מחקר חדש שפורסם מצביעים על סיכון גבוה למי שקיבל חיסון ללקות בווריאנט קורונה A30 בשל יכולת עמידות טובה יותר שלו מול נוגדני החיסון; טרם נערך מחקר מבוקר בקרב מדגם נרחב של אנשים, שאינו במעבדה.

במקביל נרשמת בישראל המשך דעיכת גל הקורונה הנוכחי. אתמול נרשמו רק 225 מאומתים חדשים בישראל. אתמול היה אחוז הנבדקים החיוביים 0.64. זאת מתוך 35,615 נבדקים.

במהלך השבוע האחרון 4,654 איש נמצאו מאומתים לנגיף הקורונה בישראל. מספר החולים קשים היום בישראל הוא 224. 149 מתוכם נמצאים במצב קריטי. 42 חולי קורונה בבתי החולים מחוברים למכונת אקמו. 133 חולי קורונה מונשמים בבתי החולים. עד כה נפטרו בישראל 8092 חולי קורונה.

עד כה חוסנו בישראל במנה ראשונה 6.23 מליון ישראלים. 5.72 מליון ישראלים קיבלו את המנה השניה. 3.94 מליון ישראלים קיבלו את המנה השניה של חיסון הקורונה של פייזר בישראל.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן