זהירות: ביספינול A-BPA בקופסאות שימורים

מחקר חדש: שימוש רב במזון מקופסאות שימושים מעלה את הסיכון לעליה ברמת הכימיקל המזיק ביספינול A-BPA בשתן

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
קופסאת שימורים. צילום: מערכת פורטל הדוקטור.

ממצאי מחקר חדש מזהירים: צריכת מזון מקופסאות שימורים, המצופות בחומר ביספינול A-BPA המזיק מעלה את רמות הכימיקל בגוף

במחקר ראשון מסוגו הבוחן את השפעת צריכת מזונות מקופסאות שימורים, חוקרים מבית הספר לרפואת הציבור בהארוורד מצאו כי נבדקים שצרכו מנה של מרק מקופסאות שימורים מידי יום במהלך חמשת ימי המחקר, סבלו מעלייה של יותר מ-1000% ברמות ההפרשה בשתן של הכימיקל ביספינול A-BPA. זאת בהשוואה לנבדקים שצרכו במשך חמישה ימים מרק צח שבושל בבית. 

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת של האיגוד הרפואי האמריקאי Journal of the American Medical Association (JAMA) ביקשו החוקרים לבחון כיצד משפיעה צריכת מזון משומר מקופסאות שימורים המצופות בכימיקל ביספינול A-BPA על ספיגת הכימיקל בגוף.

הממצאים החמורים מעלים תהיות באשר לצורך להגביל צריכת מזון משומר מקופסאות שימורים המצופות בכימיקל זה לנוכח השפעותיו המזיקות הרבות של הכימיקל על גוף האדם.

זאת מכיוון שמחקרים רבים בעבר העלו מסקנות חד משמעיות באשר לנזקיו של ביספינול A-BPA. כך לדוגמה נמצא כי הכימיקל המצוי בבקבוקי פלסטיק, בציפוים פנימיים של קופסאות שימורים, בקופסאות ובתעשיית הפלסטיקה ורפואת השיניים משפיע על מגוון תפקוד וקשור לבעיות בריאותיות שונות כמו ליקויים הורמונליים, בעיות במערכת הרבייה, מחלות לב וכלי דם, השמנה, סוכרת ועוד.

דילוג לתוכן