ממצאי זיהום אויר ברחבי ישראל

ממצאי בדיקות עומק של משרד הגנת הסביבה מעלים זיהום אוויר רב ברחבי הארץ

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפט
זיהום אוויר -כלי רכב. מקור ויקיפדיה. צילום: Shinoda28107

המשרד לאיכות הסביבה: ריבוי חומרים מזהמים בכל הארץ

מה היקף זיהום האוויר במדינת ישראל? אילו ערים סובלות מריבוי מזהמים? ומדוע מדינת ישראל אינה עושה די על מנת להלחם במזהמים הגורמים לפליטות מזהמים המובילים במישרין לעלייה בתחלואה כמו לדוגמה בשיעורי מחלת הסרטן ומחלות הנשימה ברחבי המדינה מזה שנים ?

ממצאי סקירה חדשה של המשרד לאיכות הסביבה שנערכו לאחרונה מגלים כי את מימדי זיהום האוויר הרב במדינה, את כמויות הרעלים המזהמים את הערים ואת מפת הזיהום הכוללת גם יישובים פריפריאליים יחסית הסובלים גם הם מזיהום אוויר כתוצאה מזיקוק דלקים, מפליטות של מפעלי תעשייה ובשל פליטות חומרים רעילים מעשן ופיח של מכוניות ונמנים עם רשימת הערים הגדולות המובילות בזיהומי אוויר המרעילים את אזרחי ישראל.

מן הממצאים שפורסמו היום עולה כי בכל רחבי הארץ התגלו שיעורים חריגים של זיהום אוויר בין שנת 2010 לשנת 2012 בקרוב ל-100 בדיקות. כך לדוגמה נמצא זיהום שחרג מ"ערך היעד" שנקבע לחומר בנזו-אפירן שהינו חומר המוכר כגורם לסרטן באופן מוכח ונובע מזיהום תעשייתי ומזיהום הנובע מפליטות רכבים בעיר תל אביב, בירושלים באשדוד, ברדס חנה, אשקלון ובחיפה במיוחד ב2010-2011.

כמו כן מן הממצאים עלה כי בערים שונות בישראל כמו אריאל, אשדוד, תל אביב ירושלים ואשקלון ובמיוחד בעיר חיפה התגלו חומרים מסרטנים מסוג פורמלדהיד. חיפה ואשדוד התאפיינו גם ברמות חריגות של המתכות הכבדות הרעילות מסוג ניקל ועופרת, קדמיום וכן במיוחד באיזור חיפה חומר מסוג בנזן הנובע מפליטות מכוניות ומזיקוק דלקים והחומר דיכלוראתילן ומתיל כלוריד.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן