זנגביל כנגד בחילות והקאות

מחקר מצביע על כך שלג'ינגר- זנגביל יש השפעות חיוביות בהפחתת בחילות והקאות.

שי לביא

עודכן בתאריך

בריאות הציבורתזונה
ג'ינג'ר- זנגביל. מקור: ויקיפדיה. מאת:Snarkmaster

כיצד צמח המרפא ג'ינג'ר מועיל כנגד בחילות והקאות? מהן התועלות של ג'ינג'ר – זנגביל לבריאות? גינג'ר הוא צמח מרפא שעושים שימוש בשורשיו. הוא נחשב לתוסף תזונתי ולצמח רפואי מסוים שנבחן במחקרים במהלך השנים. התועלות של גינג'ר, כפי שהוכחה במחקרים מגוונות. מחקרים מראים כי צריכת גינג'ר עשויה להקל על כאבי בטן.

יתרה מכך, חומרים פעילים בגינג'ר, כמו ג׳ינג'רול ושומגול, ידועים בתכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-אוקסידנטיות שעשויות להקל על דלקת בגוף. בנוסף,  גינג'ר מכיל חומרים שמסייעים לתפקוד מערכת החיסון ולהגן על הגוף מפני נגיפים וחיידקים. ממצאים נוספים מצביעים על יכולותיו של השורש הייחודי בתמיכה בבריאות הלב.

תועלותיו של גינג'ר עשויות להשתנות מאדם לאדם ולפי השימוש הספציפי. מומלץ להיות זהירים ולהתייעץ עם רופא  לפני השימוש בגינג'ר כתוסף תזונתי או במזון. ובמיוחד אם אתם סובלים בבעיות רפואיות מסוימות או אם משתמשים בתרופות רגילות אחרות. למרות הבטיחות בשימוש בו באופן כללי, אין די מחקרים למשל באשר לבטיחותו בשימוש במהלך הריון.

וכמו כל חומר, יתכנו תופעות לוואי ואינטראקציות עם תרופות וחומרים אחרים. כך, לג'ינג'ר עלולות להיות תופעות לוואי וחסרונות בשימוש בו כמו לדוגמה צרבת, אי נוחות בבטן, שלשול וגירוי בגרון. זאת במיוחד אם הזנגביל נלקח במינונים גדולים.

זנגביל ג'ינג'ר- להפחתת בחילות והקאות

יש הממליצים ברפואה הטבעית על שימוש בזנגביל – גי'נג'ר(Ginger -Zingiber officinale)  להפחתת בחילות ומניעת הקאות. מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אקסטר שבאנגליה מצא כי לזנגביל אכן ישנן השפעות נגד בחילות והקאות.

הממצאים שפורסמו בכתב העת המדעי British Journal of Anaesthesia בוססו על בחינת תוצאות של שישה מחקרים. מלבד תוצאות של מחקר שלא מצא יתרון בשימוש בזנגביל  להפחתת הקאות ובחילות לאחר ניתוח, מרבית המחקרים העלו כי לשימוש בזנגביל – ובאופן ספציפי שימוש באבקתו במינון יומי של גרם אחד גורם להשפעות חיוביות בהפחתת בחילות והקאות. ההשפעות החיוביות שנמדדו במחקרים (כולן או חלקן) היו על הפחתת בחילות ממחלת ים, בחילות בוקר, בחילה כתוצאה מטיפול כימותרפי (כנגד סרטן) ובחילות בעקבות ניתוח.

הקישור למחקר המצביע על קשר בין זנגביל להפחתת בחילות והקאות

דילוג לתוכן