חברות סיעוד – התפקידים והשירותים

חברות סיעוד מציעות קשת רחבה של שירותים שונים. אילו שירותים מוצעים על ידי חברות סיעוד ועל מה חשוב להקפיד בבחירת חברת סיעוד ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

גיל הזהבבריאות המשפחה
חברות סיעוד – התפקידים והשירותים. צילום: Pexels Andrea Piacquadio

חברות סיעוד יכולות לשמש ככתובת עבור קשישים או צעירים במצבים סיעודיים ועבור בני משפחותיהם.
תפקידן המרכזי של חברות הסיעוד הוא לתווך בין המשפחות לבין המטפלים הסיעודיים – כאשר, חברות אלו אמורות להעסיק צוות שלם של אנשי מקצוע מעולם הסיעוד, ביניהם: אחיות בוגרות לימודי סיעוד, עובדים סוציאליים, מטפלים סיעודיים ישראלים ועובדים סעודיים זרים.

חשוב לציין, כי הדרך המשותפת של החברה אל מול הלקוחות, לא אמורה להסתיים בשיבוץ העובד המתאים. כחלק מכך, רוב חברות הסיעוד, מעסיקות עובדים סוציאליים, אשר התפקיד שלהם הוא לערוך ביקורי בית בכל תקופת זמן, על מנת לוודא שהעובדים מבצעים את עבודתם בצורה המצופה ושהמטופל שבע רצון מהשירות שהוא מקבל.

השירותים המוצעים

חברות סיעוד מציעות קשת רחבה של שירותים – כאשר, יש לשים לב שכל חברה יכולה להציע שירותים מעט שונים מהאחרת, לכן, חשוב לבדוק את הנושא הזה בבת בחירת החברה.
בין השירותים המוצעים:

  • העסקת עובד זר – מי שקיבל אישור להעסקת עובד זר, יכול לפנות לצורך המטרה לחברת סיעוד. החברה מחזיקה במאגר עובדים זרים והיא כבר תדאג לטפל בכל מה שקשור להבאתו לארץ.
  • קבלת מטפל סיעודי ישראלי – מי שקיבל אישור מביטוח לאומי לשירות של מטפל סיעודי, למספר שעות שבועיות, יכול לפנות לחברת הסיעוד והיא תדאג להתאים לו את המטפל הסיעודי המתאים.
  • מתן שירותי סיעוד במהלך אשפוז – ישנם מקרים בהם קשישים מאושפזים יזדקקו לשירות של אחות פרטית. גם כאן, חברת סיעוד, יכולה להוות כתובת נכונה עבור אותה המטרה.
  • שירותי סיעוד פרטיים – במידה וקשיש מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות, באפשרותו ליצור קשר עם חברת סיעוד לקבלת שירות של מטפל – אם הוא לא זכאי לסבסוד או סיוע במימון, באפשרותו לממן את השירות באופן פרטי.
  • שירותי סיעוד בזמן השהייה בבית אבות – לא כל המסגרות של בתי האבות והדיור המוגן מעניקות את שירותי הסיעוד הנדרשים ובמידת הצורך, ניתן ליצור קשר עם חברת סיעוד על מנת שזו תספק את העובד הסיעודי המבוקש – זאת, בהתאם לדרישות ולצרכים של מזמיני השירות.

בחירת חברת סיעוד

לא אחת אנו שומעים בתקשורת סיפורים על עובדים זרים אשר פגעו במטופלים חסרי האונים שלהם – מכיוון שמדובר בפחד הגדול ביותר המהווה את נחלתה של כל משפחה אשר תרה אחר מטפל סיעודי, ישנן מספר פעולות בהן חשוב לנקוט:

ראשית כל, יש להקפיד ולבחור את חברת הסיעוד בתבונה – יש לשים דגש על הניסיון שלה, על השם והמוניטין שלה בתחום זה, על השירותים אותם היא מציעה, על ההסמכות והרמה המקצועית של צוות עובדי החברה ולמעשה, כל פרט אחר אשר יכול להבטיח שניתן לסמוך עליה.

בשלב הבא, כדאי להיות מעורבים בהליך שיבוץ העובד המתאים – ההמלצה היא להעלות על הכתוב את מלוא הדרישות והצרכים המיוחדים ולהציג אותם לנציג מטעם החברה וזאת על מנת לקבל את השיבוץ הנכון והמתאים ביותר.

כמובן, שהדרך לא מסתיימת בשלב הזה וחברה מקצועית בתחום, אמורה להוות ככתובת לכל שאלה, כמו גם להיות ערוכה לספק פתרון לכל בעיה אשר עולה – אז במידה ועולה בעיה הקשורה לשירותי החברה, כל מה שצריך לעשות זה פשוט ליצור קשר עם החברה והיא כבר תדאג לטפל בה.

מעבר לכך, חשוב תמיד להישאר עם יד על הדופק לשקול התקנה של מצלמות נסתרות בבית המטופל, להפתיע בביקורים ובמידה והמטופל לא יכול להביע את עצמו לבדוק מעת לעת שהוא נראה נקי ומטופל ושחלילה אין סימנים אשר יכולים להעיד על אלימות.

כתבה זו הינה תוכן ממומן.

דילוג לתוכן