חומרים נגד חיידקים אנטי-בקטריאליים כנגד חיידקים בחלל

כיצד מיקרו כבידה משפיעה על השפעת חומרים אנטי בקטיריאליים כנגד חידקים ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבור
אנטיביוטיקה נגד חיידקים. חיידקי סלמונה חודרים לתאים אנושיים. צילום: Us National Institutes of Health

כיצד מיקרו כבידה משפיעה על השפעת חומרים אנטי בקטיריאליים כנגד חידקים ?

ניסוי שתוכנן בפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון יבחן בחלל את התנהגותם של חומרים אנטי-בקטריאליים ואת השפעתם על חיידקים בתנאים של כבידה אפסית
במהלך הניסוי ישגרו המדענים מהטכניון ביחד עם עמיתיהם באיטליה שני ניסויים. הניסוים הללו מיועדים כדי לבחון את השפעתה של מיקרו-כבידה (כבידה אפסית) על תופעות שונות.

הניסויים בהשתתפות מדעני הטכניון, בודקים את ההשפעות שונות של מיקרו-כבידה, והם ישוגרו מגינאה הצרפתית על גבי משגר של סוכנות החלל האירופית. הניסויים יערכו במסגרת שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל האיטלקית. מהלך מחקר כולל ארבעה ניסויים שאותם תבצע חברת "ספייס פארמה". בכל אחד מן הניסויים ישתתפו חוקר אחד ישראלי ואחד איטלקי.

מהלכו של הניסוי הראשון, יבחן את התנהגותן של מולקולות אנטי-מיקרוביאליות ואת השפעתן על חיידקים. ניסוי זה תוכנן על ידי פרופ' בעז פוקרוי מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון ושותפו פרופ' ג'וזפה פליני מאוניברסיטת בולוניה; הניסוי השני, שיבדוק את מהירות ההיקשרות של חומרים כימיים לחלבוני דם, תוכנן על ידי חוקרים מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון ומ- Tre University ברומא.

הניסוי של פרופסור פוקרוי ופרופ' פליני קרוי SpaceLysis, ובמהלכו תיבדק השפעת מיקרו-כבידה על הקינטיקה של חומרים אנטי-מיקרוביאליים ועל פעולתם על חיידקים. לדברי פרופ' פוקרוי, על גבי כדור הארץ תלויה האינטראקציה בין חיידקים לחומרים אלה בדיפוזיה והסעה (Convection), ואולם בחלל תהיה ההסעה אפסית ועקב כך צפויה האינטראקציה להשתנות באופן משמעותי. המדענים, שכבר ערכו את הניסוי על כדור הארץ, רוצים ללמוד באמצעות הניסוי בחלל על השפעתה של מיקרו-כבידה על האינטראקציות האמורות.

דילוג לתוכן