חופשה מועילה לבריאות הלב

חופשה לבריאות הלב : ממצאי מחקר מעניינים מגלים מה הקשר בין יציאה לחופשה לבין הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם וסיכון למוות

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהמחלות לב
חופשה ונופש לבריאות הלב. צילום:Pixabay pasja1000 Julita

חופשה לבריאות הלב : ממצאי מחקר מעניינים מגלים מה הקשר בין יציאה לחופשה לבין הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם וסיכון למוות. מדענים תרים אחר הקשר בין ערכם של בילויים, חופשות ונופש על בריאות הלב ועל הסיכוי למוות או תחלואה בסרטן ובמחלות קרדיו-ווסקולריות. מה הקשר בין מחלות ומוות לבין הנאה ואתנחתא מלחצי החיים באמצעות חופשה משפחתית, טיסה קצרה לחו"ל, נופש זוגי או חופש רומנטי בישראל ? ממצאי מחקר מרתקים שופכים אור על הנושא.

במחקרם ביקשו המדענים לבחון מה הקשר בין יציאה לחופשה או נופש לבין הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם ומחלת סרטן וסיכון לתמותה מהן. במחקר בו השתתפו  12,338 נבדקים בחנו המדענים את המתאם בין חופשה לבין תחלואה ומוות. זאת בהתבסס על מחקר שנמשך תשע שנים בקרב גברים.

סיכון מוגבר למוות ולמחלות לב בקרב מי שלא יוצא לחופשה

המדענים ניכו מן הנתונים השפעות של מצב סוציואקונומי ושלמצב בריאותי. כך הממצאים היו תקפים גם לאחר קיזוז השפעות של גורמים כמו מצב כלכלי נמוך או בריאות לא טובה כמשפיעים על התחלואה והתמותה, ולא תדירות החופשה.

המדענים מצאו כי חופשה ונופש השפיעו על הבריאות בהפחתת הסיכון המצטבר למוות עקב סוגי מחלות שונים. הממצאים העלו כי בקרב מי שיצאו לחופשה בתדירות, הסיכון היחסי למוות מכל סוגי המחלות, היה נמוך ב17%. זאת בהתבסס על ממצאים של המחקר במהלך 9 שנים.

עוד מצאו המדענים כי בבחינה של מי שיצאו לנופש בחופשה תכופה, היה הסיכון למוות בשל מחלות לב נמוך באופן משמעותי. המדענים מצאו כי אנשים שיצאו לחופשה באופן תדיר יותר מאחרים, היו בעלי סיכון נמוך בכ-30% לחלות במחלות לב קרדיו ווסקולריות.

המדענים מצאו כי יציאה לחופשות ונופש בקרב המשתתפים (גברים, בגיל העמידה) נמצאה כקשורה בסיכון מופחת לתמותה מכל סוגי המחלות, ובמיוחד מחלות לב. המחקר בנושא הקשר בין חופשה לבין בריאות וסיכון לתמותה מוקדמת לבין יציאה לחופשה נערך על ידי חוקרים מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת ניו יורק באוסווגו.

ממצאים נוספים על בריאות הלב

ממצאי מחקרים שונים מעלים כי הפחתת סטרס, פעילויות כמו ספורט, התעמלות, מודעות נפשית ופעילויות חברתיות שונות קשורות לבריאות טובה. כך למשל יציאה לחופשה נמצאה כקשורה להפחתת הסיכון לתסמונת מטבולית.

מטופלים בהקרנות? טיפולים בהקרנות בקרב נשים נמצאו כקשורים לסיכון מוגבר למחלות לב

מעשנים כבר מגיל צעיר מאד ? עישון המתחיל בגיל צעיר מגביר סיכון למחלות לב

סביבה של זיהום מכלי רב מגביר סיכון למחלות לב וכלי דם

רוצים להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם? התאימו תפריט תזונתי לכך. תפריט צמחוני נמצא כקשור לסיכון מופחת למחלות לב

צריכת רסברטרול – פיטוכימיקל המצוי בקליפות ענבים אדומים, בוטנים, מיץ חמוציות ועוד נמצא כקשור לסיכון מופחת לסרטן ומחלות לב.

דילוג לתוכן