חזייה לגילוי סרטן השד

ארה”ב: החל שיווק חזייה חדשה שמסייעת לזיהוי ואבחון מדויק של גידולי סרטן השד

פיתוח חדש יסייע באבחון מהיר של סרטן השד: חזייה חדשנית ורגילה למראה תסייע בזיהוי מוקדם של גידולי סרטן השד; לאחר מחקרים קליניים שהוכיחו את יעילותה של החזייה ומידת דיוקה הרבה, חזייה חדשה המשווקת בארצות הברית במחיר של כ-1,000 דולר מסייעת לזיהוי מוקדם של גושים סרטניים בשד, ומסייעת לאבחון המחלה.

סמל המודעות למחלת סרטן השד. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by. צילום: Jason Meredith
סמל המודעות למחלת סרטן השד. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc2-by. צילום: Jason Meredith

החזייה, הרגילה למראה, אינה מסוכנת, איננה פולטת קרינה או מכילה חומרים מסוכנים והיא לא גורמת לחוסר נוחות מעבר להיותה אביזר לבוש בדומה לחזיות ספורט שבהם נעשה שימוש נרחב.

החזייה, מבוססת על פיתוח ומחקר מדעי בתחום הסרטן במהלך עשרים שנים, והיא אמצעי בלתי פולשני, נטול כאבים ומדויק מאד לאבחון סרטן השד. החזייה משקללת נתונים כמו שינויים מיוחדים בטמפרטורת הגוף מעבר לשינויים טבעיים, בעזרת חיישנים מיוחדים והיא מעניקה, על פי מחקרים קליניים שנערכו לבחינתה, רמת דיוק באיתור המחלה של 90% או יותר גם בזיהוי אבנורמליות תאית סרטנית ובזיהוי מדויק של גושים שאינם סרטניים בפועל. שיעורי הזיהוי של החזייה אף יותר גבוהים מאלה של בדיקת ממוגרפיה.

החזייה אינה מהווה תחליף לבדיקות איתור מוקדם של סרטן שנעשות על ידי הרופא באמצעות מישוש השד או ממוגרפיה ובדיקת MRI  אך מהווה כלי עזר חשוב נוסף באבחון.

על פי ג’ים הולמס מנהל חברת First Warning Systems, Inc החזייה היא התגלמות המחקר המדעי באשר לזיהוי סרטן השד. לדבריו “ידוע שתאי סרטן מכפילים את כמותם בכל 128 ימים בממוצע ולכם גידול של 0.2 סנטימטר המתחיל להתפתח ולגדול, החזייה כבר תוכל לזהות אותו לפי שינוי הטמפרטורה הגופניים. דבר זה מספק את היכולת לזהות גידולים שש שנים לפני שיזוהו בטכנולוגיה של טומוגרפיה CT, באופן שיסייע לטיפול יעיל באופן רב.