חיטוי מהיר של חדרי בידוד מווירוסים וחיידקים

חיטוי נגד קורונה ? ברמב"ם בוצע שימוש ראשוני בטכנולוגיה לטיהור חדרי בידוד מווירוסים וחיידקים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהבתי חולים
חיטוי חדרי ניתוח ואזורי בידוד כנגד וירוסים וחיידקים. אילוסטרציה: Pixabay David Mark

חיטוי נגד קורונה ? ברמב"ם בוצע שימוש ראשוני בטכנולוגיה לטיהור חדרי בידוד מווירוסים וחיידקים. אחד ההיבטים הבעייתים של שהיה בבית חולים הוא החשש מהדבקה לאחר שהיה בבידוד בשל מגע של הצוות הרפואי וצוות הנקיון בחדר המבודדים ובעיתות עומס במיוחד בשל הצורך המהיר לבצע פינוי של החדרים של הבידוד וחיטוים. לפני מספר שבועות החלו בבית החולים רמב"ם בחיפה להשתמש במכשור חדשני לחיטוי חדרי בידוד. בבית החולים מדווחים שהמכשור ייכנס לשימוש בכל פעם שיגיע לבית החולים מטופל עם חשד לווירוס מדבק. מדובר ב"יוזמה רלוונטית לבהלת הקורונה העכשווית. המכשור, טכנולוגיה של חברה פרטית מאיזור הצפון מתאים לחיטוי חדרי בידוד, חדרי אשפוז, אמבולנסים וציוד נלווה כמו כסאות גלגלים ומיטות.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי השימוש שעושים בביה"ח במוצר זה שמשווק על ידי חברה מרמת ישי החל לפני מספר חודשים בלבד. בעקבות תקלה במערכת המים בבית החולים אשר הובילה להצפתם של חדרי הניתוח בקומת המרתף של בית החולים עלה חשש מזיהום. לכן התבקשה החברה לבצע חיטוי מקיף, אשר "הוכיח את היתרון הטכנולוגי שהיא מציעה – חיסול מושבות נגיפים וחיידקים במהירות גדולה יותר ובהיקף נרחב יותר. בעקבות הניסוי המוצלח בחדרי הניתוח באותו אירוע הצפה ברמב"ם, הזמינה הנהלת בית החולים את החברה להתחיל לפעול גם במקרים של הגעת חשד לווירוסים הדורשים שימוש בחדרי בידוד".

מדובר בטכנולוגיה בה נעשה שימוש ב"מכשירים שפולטים ענן פלסמה של הידרוקסיל – חומר שידוע כמחסל וודאי של חיידקים, נגיפים ונבגים מסוכנים. המכשיר מאפשר לכסות מהר שטחים נרחבים, בהשוואה לפעולת הניקוי הסטנדרטית באמצעות מטליות טבולות בכלור. על פי גורמים בחברה מדובר בפיתוח המבוסס על מכשור העושה שימוש בחומר הגלם שהינו מי חמצן. מדובר ב"מי חמצן בריכוז של 7.8%. החומר עובר דרך קשת חשמלית שיוצרת ענן יינון בינארי – עם טיפות זעירות, והחומר הופך להידרוקסיל, שכאמור מחסל בוודאות מושבות חיידקים ווירוסים תוך שבע שניות מזמן המגע".

באופן בלתי צפוי הגיע לאחרונה למרכז הרפואי רמב"ם אדם בטיסה מסין. האזרח הישראלי שהגיע מסין ולא חש בטוב עבר בדיקות והיה חשש שנדבק בוירוס הקורונה. הצוות של החברה המתין לסיום הבדיקות בחדר הבידוד, נכנס פנימה וביצע חיטוי באמצעות המכשור החדש. הצוות גם הכשיר צוותי חירום מסגל רמב"ם לביצוע עצמאי של הפעולה עם המכשור המחטא.

דילוג לתוכן