חיידקי מעיים ואימונותרפיה נגד סרטן

מדענים מצאו שטיפולי אימונותרפיה נגד סרטן מועילים יותר כאשר יש מעי של המטופלים נמצאים חיידקים מסוימים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מדעסרטן
חיידקים. השפעת אוכלוסיית הבקטריות במעי על יעילות אימונותרפיה. צילום: Pixabay skeeze 544318

מדענים קנדיים גילו כי לחיידקי מעיים יש תפקיד במלחמה בסרטן וקיומן של בקטריות מסוגים מסוימים מסייעת לטיפולים אימונותרפיים. ממצאי המחקר מוכיחים שחיידקי מעיים מסוימים מעצימים את טיפולי האימונותרפיה נגד סרטנים מסוגים שונים. מדענים מאוניברסיטת קלגרי בקנדה גילו איזה חיידקים במדעיים מסייעים למערת החיסון להלחם בסוגים שונים של גידולים סרטניים וכיצד הם עושים זאת. המדענים סבורים כי לגילוי השלכות טיפוליות שונות. על פי המדענים גילויים אלה בדבר החיידקים ואופן השפעתם עשויים להשפיע על הבנת יעילות האימונותרפיה.

טיפולי אימונותרפיה נגד סרטן הם שם כולל למגוון דרכי טיפול בהם מחזקים, גורמים לדיכוי, הגברה או השראה של מערכת החיסון של הגוף. זאת על מנת להוביל אותה להלחם באופן יעיל יותר. בין היתר במטרה להלחם במחלות שונות ובראשן הסרטן.

כשחיידקי המעיים נוכחים האימונותרפיה יעילה

במחקרם בחנו המדענים בשלב ראשון אילו סוגי חיידקי מעי היו קשורים עם גידולים קולורקטליים של מערכת העיכול במהלך טיפולים אימונותרפיים. החוקרים עבדו עם עכברי מעבדה נטולי חיידקים ואז הכניסו בהדרגה לגופם חיידקים מסוגים שונים, תוך קבלת אימותרפיה מסוימת.

ממצאי החוקרים העלו כי חיידקי מעי מסוימים נמצאו כחיוניים לפעולה יעילה של האימונותרפיה. על פי המדענים גידולי מחלת הסרטן של העכברים הלכו והתכווצו באופן דרמטי כאשר חיידקי מעי אלה נכחו בטיפול האימונותרפי.  לעומת זאת ממצאי המחקר העלו כי חיות הניסוי שלא קיבלו את הבקטריה במעי שנמצאה בשלב הראשון כמועילה לטיפול עם אימונותרפיה לא זכו להשפעה מיטיבה של הטיפול.

כלומר הממצאים העלו כי אימונותרפיה היתה יעילה כאשר נכחו במעי של העכברים החיידקים המועילים. עוד מצאו המדענים כי מולקולה זעירה בשם אינוסין או אינוזין Inosine שאותה הפרישו החיידקים היתה קשורה לתהליך זה.

המדענים מצאו כי חיידקי המעי הפרישו את מולקולות האינוזין. מולקולות אלה השפיעו על תאי T של מערכת החיסון ויחד עם הטיפול האימונותרפי, הדבר שיפור את יעילותו כנגד הסרטן. במקרים מסוימים דיווחו החוקרים על העלמות מוחלטת של כלל תאי הסרטן הקולורקטלי – סרטן המעי.

המחקר נערך במרכז המיקרוביום הבינ"ל באוניברסיטת קלגרי בקנדה. נתמך על ידי קרנות גונות והמכונים הלאומיים לבריאות של קנדה.  ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן