חיידק ליסטריה בסלט בארומה ת”א ולנדוור

לאחר פרשת הרעלת הטונה בארומה בת”א בדיקות מצאו חיידק ליסטריה בארומה ת”א ולנדוור בקניון עזריאלי

לאחר שלפני כחודש דווח על הרעלת דגים היסטמינית עקב אחסון לקוי של דגי טונה, שבה רשת ארומה תל אביב אל הכותרות בנסיבות דומות והפעם לגבי תחקיר שנערך בסניף ארומה בקניון עזריאלי בתל אביב לגבי הימצאות חיידקי ליסטריה במוצריה. חיידקי הליסטריה נחשבים אף מסוכנים יותר מחיידקי קוליפורמים צואתיים. הממצאים שפורסמו על ידי “תכנית חיסכון” של חברת חדשות 12 וביוזמתה, העלו הימצאות חיידק ליסטריה גם בארומה וגם בלנדוור.

ממשרד הבריאות נמסר כי התוצאות נשלחו למעבדה כשתאריך הדגימה הינו 28.10.2019 והמוצרים שנדגמו הם סלט ביצה וגבינה בסניף ארומה תל אביב המצוי בקניון עזריאלי. ממצא הדגימה על ידי המרכז הארצי לליסטריה הוא חיובי כלומר הימצאות חיידקית. חיידקי ליסטריה מתאריך זה נמצאו גם בסלט גבינה וביצה ממסעדת לנדוור עזיראלי בתל אביב.

התייחסות מנהלת המעבדה המרכזית ירושלים מאמתת את החיידק Listeria monocytogenes. המחלקה לבריאות הסביבה שקיבלה את הדיווח על החריגה המדווחת בשני העסקים – ארומה תל אביב ולנדוור תל אביב עזריאלי “פועלת על פי הנהל המצ”ב ודורשת במיידית מבעלי העסקים להפסיק את פעולות המטבח הקשורות להכנת הסלטים בהם נמצאו החריגות לרבות השלמת דרישות הנוהל.”

מדוברות משרד הבריאות נמסר עוד כי “משרד הבריאות ייבצע ביקורת במקום בימים הקרובים.”

מהי ליסטריה ? מחלת הליסטריה נגרמת מצריכת החיידק. ניתן לזהות את המחלה באמצעות תסמיניה – סימנים דמויי שפעת כמו חום, עייפות, בחילה ולעתים פחות שכיחות גם הקאות ושלשולים. לעתים מחלת הליסטריה מתבטאת בתסמינים קשים כמו אלח דם או דלקת קרום המוח במיוחד בתינוקות וילדים. תסמינים חמורים של החיידק –  בנשים הרות- הפלות או לידות מוקדמות הכרוכות בפגיעות קשות בעובר או בקשישים וחולים בעלי מערכת חיסון מוחלשת- דלקת ריאות ,דלקת קרום הלב. תסמיני המחלה יכולים להופיע ממספר ימים לאחר חשיפת החיידק ועד חודשיים מרגע אכילת המזון המזוהם בחיידק.