חיישן לגילוי מוקדם של מחלות

חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון תשתף פעולה עם RAM Group בתחום הטכנולוגיות האופטיות לגילוי מוקדם של מחלות

BGN Technologies, חברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, הכריזה היום על שיתוף פעולה עם החברה הסינגפורית RAM Group לשם פיתוח חיישן שישמש לגילוי מוקדם של מחלות.

מטרת המיזם המשותף הינה לפתח חיישן שיזהה נוגדנים ספציפיים אשר ידועים כסמנים של מחלות כגון סרטן, בריכוזים נמוכים ביותר שעד כה לא היו ניתנים לזיהוי. החיישן יסייע לגופים רפואיים לאבחן ולטפל במחלות מוקדם יותר וביעילות רבה יותר מאשר ניתן היום.

את המחקר מוביל גבי סרוסי, פרופ’ להנדסת אלקטרואופטיקה ביחידה להנדסת אלקטרואופטיקה ומכון אילזה כץ לננוטכנולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

“אנו מתאימים טכנולוגיות חיישנים קיימות כך שיוכלו לזהות כמויות קטנות ביותר של מרכיבים כימיים וביולוגיים בנוזלים ובגז, בריכוזים שהינם נמוכים משמעותית מ-PPB (חלקים למיליארד)”, אומר פרופ’ סרוסי. “התוצאות יהפכו כל טיפול פוטנציאלי, כולל כימותרפיה, ליעיל בהרבה מכיוון שהטיפול יופעל על סרטן בשלב כה מוקדם כך שעדיין אינו מתבטא בגידול הנראה לעין”.

“אנו מקדמים בברכה את שיתוף הפעולה עם RAM Group,” אומר צפריר לוי, סמנכ”ל פיתוח עסקי ב-ב.ג. נגב טכנולוגיות. “טכנולוגיה זו מהווה דוגמה למדע היישומי החדשני המתבצע באוניברסיטת בן גוריון ולשיתופי הפעולה שאנו מבצעים עם חברות מסחריות ברחבי העולם.”

“החיישן שאנחנו מפתחים עבור חברת רם ניתן לשימוש בשתי דרכים שונות: הראשונה היא חישה אופטית לחלוטין, והשנייה הינה שילוב של חישה אופטית עם חיישן אלקטרוני”, מוסיף פרופסור סרוסי.

החיישן בנוי מטבעת המוליכה אור בעלת קוטר של מאות מיקרומטרים ספורים. הטבעת מורכבת על גבי שבב ומצופה בקולטנים כימיים או ביולוגיים. כאשר כמות מזערית של נוזל כגון דם מונחת על גבי הטבעת, החיישנים מזהים אלמנטים כימיים בנוזל (כגון נוגדנים). הזיהוי מתבצע באמצעות ניתוח אופטי של אורכי גל.