חיי פשטות הם חיים יצירתיים-לחיות חיים פשוטים

חלק 8 -חיי פשטות הם חיים יצירתיים- מתוך מתוך הפרק השני "פשטות והנפש" בספר מאת ג'ורג'ין לוקווד "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" . הוצאת אופוס, 2006.

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימהקואצ'ינג - אימון אישי
פרק מתוך ספר בנושא רפואה, בריאות, פסיכולוגיה , ביולוגיה, חברה

פרק 2 – "פשטות והנפש" מתוך הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים"

חלק 8- חיי פשטות הם חיים יצירתיים– מתוך הפרק השני בספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" מאת ג'ורג'ין לוקווד. הוצאת אופוס, 2006.

חיי פשטות הם חיים יצירתיים
היסוד הרוחני האחרון שברצוני לדון בו, בעודכם עושים את צעדיכם לעבר חיי פשטות, הוא יצירתיות. אולי אתם אומרים – "אבל אני פשוט לא טיפוס יצירתי". שטויות! כולנו אמנים בנשמתנו משום שאנחנו יוצרים מחדש את חיינו בכל יום. אם כך, ציירו! פסלו! רקדו! שירו!

יצירתיות עצמאית משלכם תיקח אתכם ליצירת החיים הפשוטים שלכם. יהיה עליכם להשתמש בתושייה רבה כדי לפשט ולייעל את ביתכם ואת מקום העבודה שלכם. זו דוגמה ליצירתיות. יהיה עליכם לעבוד מתוך שיתוף עם אנשים אחרים כדי שהם יתמכו במה שאתם עושים. זו יצירתיות! יהיה עליכם למצוא דרכים לחסל את החובות שלכם ולהוציא פחות כסף, ובה בעת לחיות חיים עשירים יותר. אין ספק שזה דורש יצירתיות! אני, כמובן, אעזור לכם לאורך הדרך, אבל בסופו של דבר הפתרונות שתמצאו יהיו ייחודיים לכם. ככל שתכירו ביצירתיות שלכם ותפתחו אותה, כך תיהנו מן התהליך.

תגלו שמשחק הוא הדרך ליצירתיות. כן, משחק. כל שעליכם לעשות הוא להביט בילד קטן ולחפש את ה"אמן" שבו. גם אתם הייתם כאלה. חזרו לשחק ותחזרו לאני היצירתי שלכם.
החברה הצרכנית חונקת את היצירתיות. במקום להשתמש בכושר ההמצאה שלנו כדי לפתור בעיות ולענות על שאלות בדרך המיוחדת לנו, אנחנו קונים משהו מוכן, מידה אחת לכול, ואז מחכים שבוע-שבועיים, עד ליציאתה של גרסה "חדשה ומשופרת". חיי פשטות מעודדים יצירתיות ועוזרים לה לפרוח. כאשר אתם חיים באופן מודע יותר, הצד היצירתי שבכם משגשג. תמצאו את עצמכם משחקים יותר, מנסים דברים רק כדי לראות כיצד הם פועלים, מוסיפים מגע אישי לדברים שאתם עושים. כאשר אתם מאטים, אתם מעניקים ביטוי לזרימה היצירתית שלכם. כאשר אתם לומדים להסתפק במה שיש, הכישורים היצירתיים שלכם יכולים ללבלב.

לדעתי, המטרה האולטימטיבית של חיים פשוטים היא להעשיר את הרוח. אנחנו יכולים להיות חסכניים, לעזור לשמור על הפלנטה שבה אנו חיים, להתנדב בקהילה שלנו ולחיות חיים שנראים פשוטים, אך זה עלול להיות עול וטורח, ואפילו משהו שאנחנו מנסים לכפות על אחרים. חיים בפשטות הם ברֵרה רוחנית ואישית. בטווח הארוך החיים הפשוטים חייבים להביא סיפוק אישי, שאם לא כן, לא נוכל להתמיד באורח חיים זה לאורך זמן. פשטות אינה משהו באופק הרחוק שאנחנו חותרים להשיג. היא נמצאת סביבנו ובתוכנו.

המעט שעליכם לדעת: 
• חיי פשטות יכולים להיות מסע רוחני אישי ומיוחד עבורכם.
• חלק חשוב מן המסע לחיי פשטות הוא ההתעקשות על חופש הבחירה שלכם.
• חיפוש אחר שקט, טבע והכרת תודה יעזור לכם להתקדם במסלול לעבר חיי פשטות.
• בכך שתהפכו את חייכם לפשוטים, תלמדו להסתמך על היצירתיות שבכם וליהנות מכך.

לרכישת הספר "כל אחד יכול לחיות חיים פשוטים" בהוצאת אופוס 

דילוג לתוכן