חיסון מגן מאד על מחלימים מקורונה

ממצאי מחקר חדש של קופת החולים מכבי מצביעים על השפעת חיסון נגד קורונה כגורם המגן מאד על מחלימים מקורונה מהידבקות נוספת

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונה
תסמיני ווריאנט אומיקרון של הקורונה. צילום: Pixabay Gerd Altman

ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך שמחלימים מנגיף הקורונה שחוסנו מוגנים בהרבה יותר בהשוואה למי שלא חוסנו. ממצאי המחקר פורסמו על ידי מכון החדשנות של קופת החולים מכבי. הממצאים מעלים כי אנשים שחלו בנגיף הקורונה והחלימו ממנו, מוגנים יותר לאחר קבלת חיסון. על פי הממצאים מי שהחלימו מקורונה וקיבלו חיסון לפחות פעם אחת נגד הנגיף, מוגנים יותר ב-82%. זאת בהשוואה למחלימים מקורונה שלא קיבלו חיסון כלל. הסיכון המוגבר היה להדבקה חוזרת בקורונה.

ממצאי המחקר התבססו על נתונים של אנשים שהחלימו מהנגיף בישראל. החוקרים ערכו סימולציות מחקריות שמדמות ניסויים קליניים. מהתוצאות עלה כי ככלל, מחלימים נדבקים שוב בקורונה או מתים בשיעורים נמוכים בהרבה ממי שלא חלה כלל.  נתוני המחקר התבססו על יותר מ100 אלף איש. הממצאים הוכיחו במדגם גדול כי החיסון מקנה הגנה היברידית. כלומר הגנה חיסונית משלבת. חיסוניות היברידית זו נוצרת כתוצאה מהרחבת ההגנה החיסונית למי שכבר החלים, כך שתווצר גם עקב ההגנה החיסונית מהחיסון.

אולי יעניין אותך גם:

לצד זה, ממצאים מדעיים שפורסמו לאחרונה מצביעים על הפחתת תסמינים של לונג קוביד למי שקיבל חיסון נגד קורונה. לונג קוביד Long Covid-  תופעות שלאחר ההחלמה מנגיף הקורונה נמצאו כחמורות יותר בקרב מי שהחלים מקורונה ולא קיבל חיסון נגד הנגיף. זאת בהשוואה למי שחוסן נגד הנגיף וסבל מפחות תופעות ארוכות טווח לאחר ההחלמה.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן