חיסון מעלה מעט סיכון לדלקת שריר הלב

ממצאי שני מחקרים חדשים מעלים: חיסון נגד קורונה העלה במעט את הסיכון לדלקת קלה בשריר הלב

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמחלות לב
התקדמות בבדיקות יעילות ובטיחות חיסון לקורונה במכון הביולוגי בנס ציונה. צילום:Pixabay Gedesby1989

באיזה אופן משפיע החיסון נגד קורונה על דלקת שריר הלב? רבים חששו מתסמינים מסוכנים עקב חיסון הקורונה. מחקרים שונים על בטיחות ויעילות החיסון נעשו. עם זאת לאחרונה יותר ויותר מחקרים נעשים בנוסף בנושא זה. מן המחקרים עולה כי למרות תופעות לוואי לא נמצאו השפעות משמעותיות שליליות לחיסון . מחקר שנערך לאחרונה מעלה כי החיסון מגביר בסיכון קטן במיוחד את הסיכון לדלקת שריר הלב.

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת לרפואה ניו אינגלנד ג'ורנל NEJM. המחקר התבסס על מאות אלפי מחוסנים נגד קורונה בחיסון של חברת פייזר. המחקר הוא ישראלי והוא נערך יחד עם מכון המחקר של קופת חולים כללית.

חיסון נגד קורונה העלה במעט את הסיכון לדלקת קלה בשריר הלב

במחקר נערך בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. במחקר נבדקה שכיחות דלקת שריר הלב. כמו כן נבחנה חומרת דלקת זו לאחר קבלת חיסון נגד קורונה של פייזר בישראל. זאת לאחר קבלת מנה ראשונה של החיסון ולאחר קבלת המנה השנייה. מן הממצאים שניתחו כ2.5 מליון מבוטחים של קופת חולים כללית עלה כי  רק 54 חלו בדלקת שריר הלב. רוב החולים לקו במחלה קלה מאוד. המחלה אף לא השפיעה על תפקוד הלב.

במקביל, מחקר נוסף שהתפרסם בירחון הרפואה ניו אינגלנד ג'ורנל NEJM. המחקר העלה שמבין מאות מקרי דלקת שריר הלב בתקופת החיסונים שנמצאה, מתחסנים בעלי סיכון מוגבר לחלות בדלקת זו. ואולם סיכון זה הוא קטן במיוחד ולא משמעותי. גם במחקר זה ניכר כי רוב המקרים היו דלקת שריר הלב במחלה קלה בלבד.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן