חיסון נובהווקס יעיל נגד המוטציה הבריטית

חדשות חיוביות לגבי המשך מגמת הירידה בתחלואה בקורונה בישראל. הנתונים מגלים כי מספר המתחסנים ממשיך לעלות לאט לכיסוי רחב יותר בהדרגה. ממצאי מחקר של נובהווקס מוכיחים שהחיסון שפיתחה יעיל נגד המוטציה הבריטית אך לא יעיל באופן דומה נגד המוטציה הדרום אפריקאית.

אתמול התגלו בישראל מעל 1330 חולים חדשים. אחוז הבדיקות החיוביות 2.4%. כיום יש בישראל מעל 27 אלף חולי קורונה פעילים. עד כה חלו בישראל קרוב ל800 אלף איש בקורונה. מספר האנשים שמתו מנגיף הקורונה בישראל הוא 6025. מספר החולים הקשים הוא 627. מתוך חולים אלה נמצאים 263 חולים במצב קריטי. 212 חולים מונשמים.

עד כה התחסנו בישראל במה הראשונה 5.16 מליון ישראלים. מהם מספר  הישראלים שקיבלו גם את המנה הראשונה וגם את השניה הוא 4.2 מליון ישראלים. מנתוני החיסון בעולם, עולה שישראל עדיין מובילה בראש טבלת החיסונים שניתנו לכל מאה אנשים. עד כה ניתנו בישראל כ108 חיסונים לכל 100 אנשים.

חיסון נובהווקס יעיל כנגד המוטציה הבריטית

מדד זה מתייחס לכמות החיסונים ולא לכמות המחוסנים באופן מלא במנה השנייה. באיחוד האמירויות ניתנו עד כה 66 חיסונים לכל 100 בני אדם. בריטניה שהחלה את מבצע החיסונים מוקדם עומדת על כ77 חיסונים לכל 100 איש. לאחריה צ’ילה וארה”ב  עם 32-34 חיסונים לכל מאה איש.

בישראל מחוסנים הישראלים באמצעות חיסון של חברת פייזר. ממצאי פייזר הצביעו על יעילות טובה של החיסון נגד הקורונה ועל יעילות גם כנגד מוטציות שנבדקו. בנוסף, מנכ”ל פייזר ציין כי מאחר והווריאנט הבריטי נפוץ בישראל ניכר כי החיסון של פייזר יעיל כנגדו.

לצד זה הודיעה חברת נובהווקס כי החיסון שפיתחה נגד קורונה יעיל נגד הנגיף המקורי במעל 96 אחוזים. לעומת זאת החיסון שאותו פיתחה החברה התברר כיעיל ב86% כנגד המוטציה הבריטית. עוד פירסמה החברה כי החיסון נגד הווריאנט הדרום אפריקאי אינו יעיל באופן דומה. פרסומי החברה מעלים שיעילות החיסון שלה נגד קורונה לא יעילים נגד המוטציה הדרום-אפריקאית בשיעורי הצלחה דומים להצלחתה נגד הווריאנט הבריטי והמקורי.

החיסון של חברת נובהווקס ניתן לשמירה בטמפרטורת חדר ובמקרר רגיל. זאת לעומת החיסונים של חברת פייזר הנדרשים לשמירה בקור קיצוני של מינוס 70 מעלות.