חיסון קורונה בהריון מגן על התינוק מאשפוז

חיסון קורונה בהריון מגן על התינוק מאשפוז: ממצאי מחקר מגלים כי אימהות המקבלות חיסון נגד קורונה מפחיתות את הסיכון של ילדיהן לאשפוז ב61% בממוצע

מערכת האתר

עודכן בתאריך

נגיף קורונההריון ולידה
חיסון קורונה בהריון מגן על התינוק מאשפוז. צילום: Pixabay Rita E

כיצד משפיע חיסון נגד קורונה על נשים בהריון ? האם החיסון מקנה הגנה לילודים ולמשך כמה זמן? האם חיסון נגד נגיף קורונה מגביר סיכונים לילוד? ממצאי שני מחקרים חדשים מגלים תשובות מרתקות על שאלות אלה ואחרות.

מחקרים קודמים הצביעו על כך שחיסון נגד קורונה במהלך ההריון יכול לסייע למנוע מחלה קשה ומוות של אימהות בהריון.

במחקר חדש שהתבצע בישראל על ידי חוקרים ישראלים במכון קאהן-סגול מכבי מצאו מדענים כי השלמה של שתי מנות חיסון נגד קורונה במהלך ההריון לא מגבירה את הסיכון ללידות מוקדמות, לא משפיעה על משקל התינוק, על כמות האשפוזים, תמותת התינוקות או המומים המולדים. המחקר התבסס על ניתוח נתונים של מעל 24 אלף לידות. המחקר ראו אור בכתב העת JAMA Pediatrics.

הריון ולידה- אולי יעניין אותך גם:

 חיסונים לאם ההרה מפחיתים סיכון לאשפוז לתינוק עד גיל חצי שנה ב61%.

וכיצד משפיע החיסון על הסיכון לתינוק להתאשפז ? מה השלכות חיסוני האם על הילוד? במחקר חדש המתפרסם על ידי CDC – המרכז הרפואי לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית מצביע על כך שתינוקות שאימהותיהם השלימו שני חיסונים נגד קורונה במהלך הריונן מצויות בסיכון מופחת לאשפוז במהלך ששת החודשים הראשונים לחייהם. המדענים הוכיחו במחקרם כי אימהות שמקבלות שתי מנות חיסון נגד קורונה במהלך התקופה שעד השבוע ה-20 להריונן מפחיתות את הסיכון של התינוקות הנולדים להתאשפז במיותר מ-30%.

עוד מצאו המדענים כי אימהות שמקבלות מנה שנה של החיסון נגד קורונה בשלב מתקדם יותר של ההריון מפחיתות את הסיכון של ילדיהם לאשפוז ב80%. בחישוב כללי אימהות המקבלות חיסון נגד קורונה מפחיתות את הסיכון של ילדיהן לאשפוז ב61% בממוצע. הנתונים מתייחסים להפחתת סיכון לאשפוז תינוקות עד גיל 6 חודשים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן