חיסון קורונה מגן מהדבקה

ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך שחיסון פייזר נגד קורונה לא רק מפחית את הסיכון להידבק אלא גם מפחית סיכוי להיות נשא של הנגיף ולהדביק אחרים.

דקל שחף

עודכן בתאריך

נגיף קורונהמדע
חיסון פייזר נגד קורונה מגן מפני הדבקה ונשאות ולא רק מפני מחלה ומוות. צילום: Pexels-Polina-tankilevitch

ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך שחיסון פייזר נגד קורונה לא רק מפחית את הסיכון להידבק אלא גם מפחית סיכוי להיות נשא של הנגיף ולהדביק אחרים.

המחקר החדש מפיג את החשש מפני הדבקה ונשאות של מתחסני וירוס קורונה. על פי המחקר מחוסני קורונה לא נדבקים ואינם מדביקים. כך לפי תוצאות מחקר חדש שפורסמו. הממצאים ראו אור בכתב העת Journal of Hospital Infection. המחקר הישראלי בוצע בבית החולים זיו בצפת. המחקר מעלה שהחיסון נגד קורונה מגן מנשאות המחלה.

הממצאים מבוססים על מחקר שנערך על עובדי בית החולים בצפת. המחקר בחן את העובדים שהתחסנו ושהו במגע קרוב עם אדם קרוב שלא חוסן אך חלה בקורונה. הרופאים בדקו ומצאו כי בקרב 14 העובדים שנבדקו אף אחד לא היה נשא של המחלה. זאת למרות ששהו בסמיכות לחולה קורונה במשפחה במשך זמן ממושך. הממצאים הם לגבי חיסון נגד קורונה של חברת פייזר הניתן בישראל.

ירידה בתחלואה בישראל

בישראל ממשיכה מגמת הירידה בתחלואה. אתמול התגלו 193 מאומתים חדשים. בכך מגיע מספר המאומתים ל834,603. כיום בישראל מצויים 5025 חולים פעילים. מדובר בירידה של 218 חולים פעילים מאתמול. 489 חולים שוהים בבתי חולים. 323 חולים נמצאים במצב קשה. זוהי ירידה של 15 חולים. מתוך החולים קשה 197 במצב קריטי. 176 חולים קשה מונשמים. עד כה נפטרו 6248 חולי קורונה בישראל. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.6 אחוזים. אתמול בוצעו 32887 בדיקות קורונה.

עד כה חוסנו בישראל 5,273,362 אנשים בישראל במנה הראשונה. זוהי עליה של 5,032 איש בלבד מאז אתמול. במנה השניה חוסנו עד כה 4,854,892 אנשים בישראל. מעל 10,900 חוסנו מאז אתמול.

דילוג לתוכן