חיסון קורונה מגן על חולי סרטן בטיפול

מחקר ישראלי מגלה שחיסון הקורונה מגן גם על חולי סרטן אונקולוגיים בטיפול. החיסון נגד קורונה מגן על חולי סרטן הנמצאים במהלך טיפולים. כך על פי מחקר חדש המתפרסם בכתב העת JAMA Oncology.

המחקר נערך בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. המחקר בחן את הגנת החיסונים על מעל 100 חולים בסרטן מעי, ריאה, מוח ושד. גיל החולים הממוצע היה מעל 65. נתוני חולים אלה השוו לתחלואת 78 מבני המשפחה של החולים. המדענים בחנו את יעילות החיסון נגד קורונה בחולים האונקולוגיים בהשוואה לבני משפחותיהם. כל המשתתפים במחקר קיבלו חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר. המשתתפים קיבלו שני חיסונים. לאחר חודש מקבלת החיסונים בחנו המדענים את הנוגדנים בדמם של החולים בסרטן ובני משפחותיהם.

ממצאי המחקר העלו כי חודש לאחר החיסון, גם בקרב חולי הסרטן היו נוגדנים המספקים הגנה משמעותית. המדענים מצאו כי בדמם של 90 אחוזים מהחולים בסרטן היתה רמת הנוגדנים טובה מספיק להגן על החולים מקורונה. יחד עם זאת הגנה זו ברמת הנוגדנים של החולים האונקולוגיים הייתה נמוכה יותר מזו של בני משפחותיהם ללא סרטן.

ממצא זה מספק בטחון לחולים אונקולוגיים שגם עבורם החיסון מהווה הגנה מפני הנגיף. אמנם בישראל נבלמה התפשטות הנגיף. אולם, בעולם נושאים עיניים לממצאים אלה ואחרים הנוגעים ליעילות החיסון בקרב קבוצות פגיעות כמו חולי סרטן. הממצאים מעידים על ההגנה של החיסון לחולים ומטופלים בסרטן.

חיסונים בעולם

עד כה ניתנו בישראל 10.6 מליון מנות חיסון. 5.13 מליון איש חוסנו באופן מלא מפני הנגיף. 56.7% מהאוכלוסייה התחסנו באופן מלא בישראל. בארצות הברית התחסנו באופן מלא 135 מליון איש. הללו מהווים 41.2 אחוזים מהאוכלוסייה. בבריטניה התחסנו 25.3 מליון איש המהווים 38 אחוזים מהאוכלוסייה. בגרמניה התחסנו 17ץ6% מהאוכלוסין. באיטליה חוסנו 11.9 מליון איש המהווים 19.7 אחוזים מהאוכלוסייה. בברזיל חוסנו 22 מליון איש המהווים 10.4% מהאוכלוסייה.

שתי מדינות שבלטו בקצב החיסונים המהיר שלהן היו איחוד האמירויות וצ’ילה. בצי’לה התחסנו 18.5 מליון איש. הללו מהווים 41.9 אחוז מהאוכלוסייה. עד היום, 1.6. התחסנו באיחוד האמירויות הערביות 3.8 מליון איש. הללו מהווים 39.3 אחוזים מאכולוסית המדינה.