חיסון שפעת מפחית סיכון לאלצהיימר

ממצאי מחקר חדש מעלים כי אנשים המתחסנים נגד שפעת או דלקת ריאות מצויים בסיכון מופחת להתפתחות מחלת אלצהיימר

מערכת האתר

עודכן בתאריך

גיל הזהבמחלות וחיסונים
ממצאי מחקר חדש מעלים כי חיסון נגד שפעת שניתן באופן חד פעמי או באופן קבוע הפחית את הסיכון להתפתחות מחלת אלצהיימר. צילום: Liz Masoner Pixabay

ממצאי מחקר חדש מעלים כי אנשים המתחסנים נגד מחלת השפעת או מקבלים חיסון נגד דלקת ריאות מפחיתים את הסיכון שלהם ללקות באלצהיימר באופן משמעותי.

החוקרים בחנו מליוני רשומות רפואיות. זאת מתוך כוונה למצוא גורמי סיכון לתחלואה. החוקרים מצאו אלפי ממצאים הקשורים לאנשים שקיבלו חיסוני שפעת עונתית. על פי הממצאים אנשים שקיבלו לפחות פעם אחת חיסון נגד שפעת הפחיתו את הסיכון שלהם ללקות באלצהיימר ב17%. המדענים מצאו כי אנשים שקיבלו חיסונים קבועים כנגד שפעת היו בעלי סבירות נמוכה אף יותר לחלות באלצהיימר.

האמנם חיסון נגד שפעת מצמצם סיכון לחלות באלצהיימר ?

המדענים מסכמים כי למרות שהתוצאה לפיה חיסונים אלה מפחיתים את הסיכוי לחלות באלצהיימר ברורה, עדיין לא ברורה הסיבה. לכן המדענים ממליצים להמשיך את המחקר המדעי לבירור הגורם שבשורש השפעת החיסון על הפחתת הסבירות ללקות באלצהיימר.

לחוקרים השערות של החוקרים לגבי אופן השפעתו של החיסון נגד שפעת על הפחתת סיכון למחלת אלצהיימר. אחת ההשערות היא שחיסון נגד שפעת כולל מספר חלבונים ש"מאמנים" את המערכת החיסונית לתגובה טובה יותר כנגד אלצהיימר.

המדענים הציעו כי יש לבצע מחקרים קליני רחב היקף בטרם ניתן יהיה להסיק באופן גורף כי שימוש בחיסוני שפעת הוא "כלי אפידמיולוגי" יעיל לציבור כנגד התפתחות אלצהיימר באוכלוסיה.

ממצאי המחקר פורסמו על ידי חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון בארצות הברית. כאמור, ממצאי המחקר חדש מוכיחים שאנשים המתחסנים נגד שפעת או דלקת ריאות מצויים בסיכון מופחת להתפתחות מחלת אלצהיימר. זאת לצד ממצאים אחרים בדבר התועלת שבחיסוני שפעת. בין היתר נמצא שחיסוני שפעת מפחיתים את הסיכון לתסמיני קורונה חמורים. זאת עקב מנגנוני הפרעה נגיפית.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן