חיסונים, חיידקי המעי ואוטיזם

מחקר מגלה קשר בין חיסונים, חיידקי המעיים ואוטיזם


כבר מזה שנים רבות, הורים ומטפלים באוטיסטים טוענים שיש קשר בין אנומליות במערכת העיכול לבין שלל תופעות המשויכות לאוטיזם בדרגות שונות. כעת, במחקר שפורסם בז’ורנל PLoS One התגלה, שמצבים של חוסר איזון ומחסורים באוכלוסיית חיידקי המעיים מהווים את הסיבה העיקרית לאוטיזם.

חיסון. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. באדיבות US CDC. צילום: James Gathany
חיסון. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. באדיבות US CDC. צילום: James Gathany

חוקרים מאוניברסיטת המדינה באריזונה בעיר טמפה הגיעו לידי מסקנה זו, לאחר שהשוו בין קבוצות של ילדים בגילאי 3-16. בקבוצה אחת היו 20 ילדים בריאים ובשנייה – 20 ילדים אוטיסטים. מכל הילדים נלקחו דגימות צואה והושוו סוגים וכמויות של חיידקים פרוביוטיים לפי שיטה שנקראת פירוסקיואנסיז, שם משווים סוגי חיידקים על ידי בדיקת ה- DNA להם. מתוך הנתונים שנמצאו קבע הצוות שלילדים בקבוצת האוטיסטים היה מגוון מצומצם יותר באוכלוסיית חיידקי המעיים, יחסית למגוון שנמצא אצל ילדים בריאים. אצל הילדים האוטיסטים חסרו במיוחד 3 סוגים של חיידקי מעיים, האחראיים על פירוק הפחמימות והתססתן, כדי לעשותן ניתנות לעיכול, כך שיקלטו בגוף רכיבי התזונה שבהן. השונות שבהרכב אוכלוסיית חיידקי המעיים האירה באור חד את הטבע הפיזיולוגי של מצב שנחשב לבלתי מובן – האוטיזם. לדברי ראשת צוות המחקר דר’ רוזה קרג’מלניק-בראון, התגלית הברורה יותר הייתה קשורה, כאמור, בשלושה סוגים מרכזיים של חיידקים ששמותיהם: פרווטלה, קופרוקוקוס ומין שלישי שאינו מוגדר, מתוך הסוג וויילונלאציאה. שלושת חיידקי מעיים אלו היו חסרים בצורה משמעותית אצל ילדים אוטיסטים.

חיסון בילדות נמצא, לעיתים קרובות, אחראי לנזק שבצינור העיכול הקשור לאוטיזם. במחקר זה יש תגליות המאשרות בבירור את המחקרים שנערכו בעבר על ידי דר’ אנדריו ווייקפילד לפני 15 שנה, שם הוא מצא קשר בין חיסון, נזק במערכת העיכול ואוטיזם. הוא שילם על כך בקריירה שלו. שלטונות הבריאות פגעו בו מקצועית ובשמו הטוב. למרות כל הלחצים עליו, היה דר’ ווייקפילד אחד מראשוני אנשי מקצוע הרפואה שזיהה ופרסם אודות הקשר הברור בין מתן חיסונים בילדות ונזק לצינור העיכול.

עובדה זו חשובה, מאחר ונזק לצינור העיכול שנגרם על ידי חיסונים הוא הסיבה הראשונית לאוטיזם ולמצבים דומים. כפי שמסתבר, נזק למעי, בייחוד בשנים הראשונות של התפתחות הילד מונע ספיגה טובה של רכיבי תזונה הדרושים להתפתחות נוירולוגית בריאה. כעת, מדענים ואנשי רפואה בעלי חשיבה מתקדמת אישרו סוף סוף את הקשר. הם גילו במקרים רבים, שמתן חיסונים בילדות אחראי במישרין לגרימת נזק לצינור העיכול, נזק המתבטא בתופעות שונות הכלולות באוטיזם. לדברי המדענית מרסלה פייפר טרי, מייסדת הארגון ‘האמת שבחיסון’, החיסונים מהווים סיבה בסיסית לשינויים פיזיקליים בגוף, שמתבטאים בכאב, נזק נוירולוגי, הפרעות במערכת החיסון, נזק לצינור העיכול וגדילת יתר של שמרים (קנדידה וכו’). לדבריה, תת ספיגה של רכיבי תזונה חיוניים גורמת לפגיעה במערכת החיסונית, לעוויתות, לפגיעה מוחית ועוד. כל אלו יחדיו גורמים לשינויים התנהגותיים המוגדרים כאוטיזם.

במילים אחרות, חיסונים אינם גורמים לאוטיזם. אבל הם גורמים לשרשרת של בעיות פיזיולוגיות, שבסופו של דבר מאובחנת כאוטיזם. מאחר ויכולים לעבור חודשים ואפילו שנים עד שבעיות אלו יתפתחו לאוטיזם כהגדרתו, הזרם המרכזי ברפואה אינו רואה את החיסונים כקשורים לכך. זאת, למרות שממצאים רבים מצביעים על כך שהחיסונים מהווים סיבה אמיתית לאוטיזם.

מקורות
http://www.whiteoutpress.com
http://www.thelibertybeacon.com
http://www.huffingtonpost.coml
http://www.examiner.com
http://science.naturalnews.com
www.naturalnews.com/041897_mmr_vaccines_autism_court_ruling.html#ixzz2fL1Cw2Cb

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד”ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת “תזונה פלוס”. לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466