חירשות מווליום גבוה באוזניות

חוקרים: ווליום גבוה באוזניות של מכשירי מוזיקה גורמות לחרשות זמנים וצילצולים באוזן

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
בעיות שמיעה. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום : Jonas Bergsten

ממצאי מחקר חדש מעלים כי הקשבה למוזקיה בווליום באוזניות מגבירות סיכון לחרשות זמנית ולצפצופים בשל פגיעה בעצב השמיעה

כיצד משפיעה האזנה למוזיקה באוזניות של מכשירים כמו אייפוד או אייפון או נגני מוזיקה MP3 על השמיעה ? ממצאי מחקר חדש מעלים כי הקשבה למוזיקה בווליום מסוים עשויה להוביל לנזק קוכליאני בתוך האוזן לתופעת התחרשות זמנית ולטינטון- צילצולים קבועים באוזניים.

במחקרם הראו החוקרים כיצד מנגנונים שונים הקשורים לשינויים בגרעין הקוכלירי הדורסלי DCN מופעלים בסמוך לאחר האזנה למוזיקה בעוצמת שמע גבוהה יחסית. שינויים אלה נגרמים בשל האזנה לקול למשל באוזניות של מעל 110 דציבלים והיא שאחראית לפגיעה עצבית במיאלין העוטף את תאי העצב ומסייע לשמירה על מובילות עצבית חשמלית ןהיא מובילה להתחרשות זמנית. כמו כן העלו החוקרים כי נזק זה אחראי גם להתהוות טיניטוס- תופעת הטינטון של ציפצופים באוזניים.

החוקרים מציינים כי הימנעות מהקשבה לסאונד במשך מספר חודשים מסייע לשיקום מעטה המיאלין העוטף את תאי עצב השמיעה ומוביל להפסקת תופעת החירשות הזמנית ואף תופעת הטינטון. יחד עם זאת החוקרים סבורים כי למרות השיקום השמיעתי, מומלץ להקפיד על האזנה בווליום סביר למוזיקה באוזניות שכן ייתכן שלרעש זה השפעות שליליות נוספות במוח לדוגמה.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת של האקדמיה הלאומית האמריקנית למדעים Proceeding of the National Academy of Sciences of the USA . המחקר נערך על ידי חוקרים מהמחלקה להנדסה, מהמחלקה לחינוך רפואי ורווחה קהילתית, ומהמחלקה לפיזיולוגיית העצב ופרמקולוגיה באוניברסיטת לייססטר באנגליה

דילוג לתוכן