חשיבות ביטוח בריאות

מדוע חשוב להיות מכוסה בפוליסת ביטוח בריאות ?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חינוך, חברה, משפטעסקים כלכלה ניהול
ביטוח משלים- כללית מושלם זהב של קופת החולים כללית. צילום: מערכת פורטל הדוקטור-בריאות ורפואה.

למה חשוב להנות מכיסוי רפואי בפוליסת ביטוח בריאות רפואי ?

מאז הוחל חוק ביטוח בריאות ממלכתי לפני כעשרים שנים, מבוטחים אזרחי המדינה בכיסוי רפואי של מעין פוליסת ביטוח רפואי מסוימת במסגרת קופות החולים. 
פוליסת ביטוח רפואי זו מכסה עבור האזרח קבלת טיפול באחת מארבע קופות החולים- קופת חולים מכבי, קופת חולים כללית, קופת חולים מאוחדת או קופת החלים לאומית, המאושר בתוך "סל הבריאות". יחד עם זאת תרופות ושירותים רפואיים רבים אחרים אינם נכללים בסל הבריאות ולכן המבוטח בקופת החולים שאין לו פוליסת ביטוח בריאות פרטית – כלומר מי שלא מבוטח בכיסוי של ביטוח בריאות פרטי המוצע על ידי חברות הביטוח בשוק הפרטי או על ידי ביטוח בריאות משלים באחת מקופות החולים (לפי הקופה אליה הוא משתייך) – למשל ביטוח בריאות מושלם של קופת החולים כללית או לדוגמה ביטוח הבריאות "מכבי מגן זהב" של קופת החולים מכבי אינו מכוסה לקבל טיפולים רפואים שאינם בסל הבריאות- למשל טיפולים יקרים של תרופות כימותרפיות מסוימות לטיפול במחלות סרטן שונות. מסיבה מרכזית זו חשוב לרכוש ביטוח בריאות פרטי או ביטוח בריאות משלים להרחבת הכיסוי הביטוחי.

מדוע חשוב לרכוש ביטוח בריאות משלים או ביטוח בריאות פרטי ?

1. כיסוי ביטוחי רב יותר של תרופות ושירותים שאינם בסל הבריאות – למרות החובה החוקית על המדינה לספק כיסוי רפואי ביטוחי לכל האזרחים מתוקף החוק, רבים אינם נהנים משירותים שאינם בסל הבריאות הכוללים תרופות מצילות חיים לדוגמה לטיפול במחלות כרוניות או מחלות קשות בתרופות יקרות במיוחד שאינן כלולות ב"סל הבריאות" או שאינן כלולות בפוליסה המורחבת שמציעות קופות החולים, שהוא הכיסוי הביטוחי הרפואי לו מחויבת המדינה לאזרחיה במסגרת חוק ביטוח בריאות.

2. מימון וקבלת שירותי בריאות פרטיים ונגישות לרפואה פרטית- ביטוחי הבריאות המשלימים ובמיוחד ביטוחי הבריאות הפרטיים המוצעים על ידי חברות הביטוח מאפשרים למבוטח במקרה הצורך לקבל מענה כלכלי – פיננסי מהיר לטיפול בבעיה הרפואית, גם באמצעות שירותי רפואה פרטיים. כך בקבלת טיפול רפואה פרטית באופן שוטף בעת שנתקלים בבעיות רפואיות שגרתיות או במצבים רפואיים כמו למשל בדיקות ופגישות מומחה במהלך הריון לדוגמה וכך גם בעת אסון או מחלה קשה, במקרים חריגים בהם מעוניינים לקבל כיסוי ביטוחי חריג למשל של ניתוח דחוף בחו"ל שעלותו יקרה.

3. נגישות לשירותים רפואיים מתקדמים- ביטוחי הבריאות המשלימים והביטוחים הרפואיים הפרטיים מעניקים למבוטח אפשרות לקבל שירותי רפואה חדישים, מתקדמים , בטיפולים ייחודיים בחזית הקידמה הטכנולוגית והרפואית בעוד שהכיסוי בסל הבריאות הוא מועט ואורך זמן ממושך לעיתים עד שטיפול מסוים מוכלל בתוך הסל, ובעת הצורך הרפואי, חשוב מאד למבוטח שלא להמתין עד לקבלת הכיסוי ב"סל הבריאות" כדי לטפל מידית בבעייתו באמצעים המתקדמים ביותר.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן