חשש להרעלת טונה נוספת בתל אביב

מקרה נוסף היום של צעיר נוסף אושפז בבית החולים איכילוב בת"א לאחר שרכש כריך טונה בקיוסק. הרעלת הטונה בסניף ארומה ת"א: נגרמה בגלל אחסון לקוי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
דג מקרל. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום באדיבות: National Oceanic and Atmospheric Administration

מקרה נוסף היום של צעיר נוסף אושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שרכש כריך טונה בקיוסק. הרעלת הטונה בסניף ארומה בתל אביב: משרד הבריאות מצא כי נגרמה בגלל אחסון לקוי 

היום ארע מקרה נוסף של צעיר כבן 30 שרכש כריך המכיל טונה בקיוסק בתל אביב. לאחר שאכל מן הכריך חש ברע, והחל לחוש סימני אלרגיה, אדמומיות בפלג גופו העליון ודופק מואץ. הוא פונה לבית החולים איכילוב וקיבל טיפול רפואי כנגד מה שנראה כמקרה נוסף השבוע של הרעלה מדג הטונה.

כפי שפורסם, השבוע אושפזו גבר ואישה שרכשו בסניף של רשת ארומה תל אביב כריך המכיל סלט טונה. עקב אכילת הטונה דיווחו הללו על תסמיני אלרגיה חריפים ופונו למיון של בית החולים איכילוב בתל אביב וקיבלו טיפול חירום שהוביל לשיפור משמעותי במצבם.

לאחר המקרה ערך משרד הבריאות – מחוז ת״א ביקורת בסניף ארומה תל אביב בדרך בגין בעיר. סניף זה נסגר מאז לפעילות. לנציגי רשת ארומה ישראל נערך שימוש בלשכת הבריאות ת״א במעמד נציגי משרד הבריאות. במקביל בוצעה ביקורת בה נלקחו דגימות מדג הטונה שהיה בשימוש למעבדה ושאר התצרוכת הושמדה. כמו כן נאסר שימוש של משלוח דג חדש מסוג טונה על ידי משרד הבריאות עד לקבלת תוצאות מעבדה .

במהלך השימוע שהתקיים הוצגו לנציגי ארומה תל אביב הממצאים שעלו בביקורת התברואית ובהם אי עמידה בנהלי משרד הבריאות ואי עמידה בהנחיות היצרן. ממשרד הבריאות דווח כי נציגי ארומה תל אביב הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש לציבור. משרד הבריאות ממשיך לבדוק את האירוע ברמה המקומית וברמה הארצית ובתוך כך מפרסם כי על פי תוצאות המעבדה מקור ההרעלות בסניף ארומה תל אביב בדרך בגין נובע ככל הנראה מאחסון לקוי של טונה באריזה במשקל 2 ק״ג בסניף.

משרד הבריאות הודיע כי הוא מבצע בדיקות מעבדה נוספות אשר תוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים. במשרד הבריאות ביקשו לחדד בפני ימנהלי ועובדי מסעדות, מטבחים מוסדיים ועסקי מזון אחרים אשר עושים שימוש בטונה לעשות זאת בהתאם לנהלים של המשרד ובהתאם להנחיות היצרן.

ממצאי המשרד מעידים על כך שההרעלות בוצעו ככל הנראה בשל התפתחות של חיידקים בטונה הגורמים להרעלת דגים היסטמינית. אחסון בתנאים לקויים גורם לכך. לפיכך ההמלצה החשובה בהקשר זה היא להימנע מאחסון לקוי של הדג לדוגמה ללא תנאי קירור טובים, באופן המוביל להתפתחות חיידקים הגורמים להרעלה סקומברואידית – הרעלת דגים היסטמינית הגורמת לתסמינים אלרגיים כפי שחוו כל החולים שלקו בה לאחרונה, כולל האדם שלקה בה היום ושני האנשים הנוספים תחילת השבוע.

משרד הבריאות מדגיש כי חקירות אפידמיולוגיות נוספות מבוצעות בכל מקרה של הודעה על הרעלת מזון. בצילום וידאו מטעם משרד הבריאות – הדוקטור רבקה שפר, רופאת מחוז ת״א :

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן