טבעי- צמחי מרפא-ד.קאפח

שם הספר: טבעי- צמחי מרפא

המחבר : דויד קאפח

הוצאת הספרים : ד.קאפח

מספר עמודים :365

סוג כריכה: קשה

תחום: צמחי מרפא, תזונה טבעית, תוספים, ויטמינים ומינרלים

תקציר:

בספרו הראשון בסדרה בת שלושה ספרים, מתאר המחבר, דויד קאפח, יליד תימן, מתוך נסיונו הרב ברפואת צמחי מרפא וברפואה משלימה, את המלצותיו לטיפול בבעיות רפואיות שונות, כפי שפורסמו במדור הקבוע “טבעי” אותו הוא מפרסם מזה שנים בעיתון “מקור ראשון”.

פרקו הראשון של המדריך עוסק בטיפול בתחלואים ובעיות בראש- מכאבי ראש הנובעים ממתח, חרדות, או הפרעות הורמונאליות , צמחים להצמחת השיער וחיזוקו, טיפול באפטות בפה, ריח פה, צילצולים באוזניים, שיפור הזיכרון ועוד.

בפרקו השני של הספר, מתאר קאפח טיפולים מומלצים לתחלואי הקיבה- דלקות כרוניות במערכת העיכול, עצירות, טפילי מעיים ועוד.

בהמשך עוסק המחבר בתחלואה הקשורה לאיברים הפנימיים – ניקוי הכבד, טיפול ומניעה בבעיית אי ספיקת כליות והתמודדות טבעית עם מחלות חורף כמו שפעת, סינוסיטיס, הצטננויות, נזלת, תרופות סבתא לכאבי גרון, כאבי אוזניים, שיעול יבש וקשיים בדרכי הנשימה.

השלד והמפרקים זוכים לפרק שלם ובו טורים העוסקים בטיפול להקלת כאבי גב וצוואר, טיפול בפרקים, הקלת כאבי שרירים מכווצים, נוקשות באצבעות, דלקות מפרקים ועוד.

הפרק השישי מתייחס למחלות שונות וביניהן אסטמה, אלרגיות, סכרת ומחלות מפרקים ואילו הפרק השביעי מתייחס לטיפולים במחלת הסרטן- מהפחתת מתחים, לשימוש בשמן זית, שמן גרעיני רימונים, שימוש בקטניות , רשימת חומרים מסרטנים במזון אשר יש להמנע מצריכתם.

בפרקים שלאחר מכן מתייחס המחבר לטיפולים מומלצים בבעיות נפשיות ובבעיות הקשורות להשמנה והרזיה- איזון תזונתי, כיצד לרזות, ירידה ועלייה במשקל, שריפת שומנים באמצעות צריכת צמחים מסוימים כמו ג’ימנמה, גוגולו או שתיית תה ירוק.

בפרקים האחרונים מתייחס המחבר לסגולות הדבש, לתכונות של פירות מסוימים כמו אשכולית, שקד, משמש ואננס לבריאות הגוף, לחשיבות אכילת ירקות כמו בצל, שום, אצות, עשב חיטה או גזר לשמירה על הגוף ומניעת מחלות ומעניק מענה למגוון בעיות נפוצות בעזרת המלצות על צמחי מרפא ומזונות שונים.