150 טילים למרכז ולדרום עקב חיסול בכיר הג’יהאד

70 טילים למרכז ולדרום עקב חיסול בכיר הג’יהאד : משרד הבריאות פתח את חמל החירום באגף לשעת חירום בתיאום פיקוד העורף, צה״ל, מדא.

מיד בסמוך למהלך החיסול שהובילה ישראל כנגד בכיר בתנועת הג’יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהא אבו עטא, החלה מתקפה של עשרות טילים על העורף הישראלי. מעל 140 רקטות נפלו עד כה בישראל. ערים רבות ברחבי גוש דן ודרומה סובלות מרקטות המשוגרות מאז שעות הבוקר, אולם לעת עתה ללא אסונות כבדים לצד נזק שנגרם לרכוש, וזאת תודות למערכת כיפת ברזל המסייעת ליירוט רקטות באזורים עירוניים. בתגובה צה”ל ביצע תקיפות ברצועת עזה. הלימודים ברחבי גוש דן בוטלו ומרבית בעלי העסק סגורים. בני גנץ, בנימין נתניהו ויו”ר ועדת חוץ וביטחון, גבי אשכנזי נועדים יחד בשעות אלה לעדכונים לגבי המצב הבטחוני.

התקפת טילים על באר שבע. טראומה לאחיות ולתושבים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2.5 BY. צילום: Morag Agmon
התקפת טילים . טראומה לתושבים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC2.5 BY. צילום: Morag Agmon

על רקע זה, מודיע משרד הבריאות כי כל מוסדות הבריאות, בהם בתי חולים, מוסדות גריאטריים וקופות החולים ערוכים למצב החירום. במשרד הבריאות מיידעים כי לגבי אדם הנדרש לטיפול רפואי שנקבע, עליו לברר באופן ישיר מול המוסד הרפואי. ממשרד הבריאות נמסר כי “הנהלת המשרד מבצעים הערכות מצב באופן שוטף ועומדים בקשר עם כלל הגורמים הנוגעים לעניין.”
עוד פורסם כי “בשל המצב הביטחוני מוקדי השירות הטלפוני של משרד הבריאות הממוקמים באזור הדרום סגורים. (קול הבריאות – מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות בטלפון 5400* ,08-6241010 סגור )
וכי אפשר לפנות באמצעות דואר אלקטרוני: Call.Habriut@moh.health.gov.il או באמצעות טופס מקוון.

אזרחים רבים המצויים בעורף המותקף, אשר עד כה לא חוו מצוקה מעין זו עד עתה חווים לחץ נפשי, חרדה וקשיים רגשים, ולפיכך מוזמנים לפנות לאחד ממוקדי הסיוע הנפשי וביניהם ארגון נט”ל – נפגעי טראומה על רקע לאומי שהעניק כבר היום תמיכה למעל 200 אנשים.

בעת מקרה חירום של אירוע חבלני, טרור, פיגוע או נחיתת טיל, יש לפנות לשירותי הבריאות וההצלה. בעת מפגש עם אדם הלוקה בחרדה, ניתן להעזר בארבעה כללים להענקת עזרה ראשונה נפשית לפי הנחיות אלה