טיפול בבעיות זיקפה ובעיות לב

שינויים באורח החיים מסייעים לטיפול בבעיות זיקפה וגם בעיות לב

 מה הקשר בין בעיות לב לבין בעיות זיקפה ותפקוד מיני בגברים  ? האם שינוי באורח החיים עשוי להפחית סיכון לבעיות זיקפה ולהפחית את הסיכון למחלות לב ? ממצאי מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Internal Medicine על ידי חוקרים אמריקאים מתחום האורולוגיה, ממאיו קליניק במינוסוטה בנושא מציג תשובות מעניינות לשאלות אלה.

לב האדם. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. איור: Tvanbr
לב האדם. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. איור: Tvanbr

קיימים גורמי סיכון משותפים שניתנים לשינוי אשר אחראים להיווצרות בעיות לב של העורקים הכליליים ולבעיות בתפקוד המיני ובזיקפה Erectile dysfunction (ED) . גורמי סיכון אלה הינם עודף משקלי, הרגלי אכילה לא תקינים, מיעוט פעילות גופנית סדירה ועישון. שינויים בהרגלי חיים אלה עשויים להפחית את הסיכון למחלות לב.

במחקרם ביקשו החוקרים לבחון  לשם כך, בחנו החוקרים שישה מחקרים קליניים בארבע מדינות, שכללו שינויים והתערבות באורח חיים לרבות שינויים תרופתיים לטיפול בבעיות לב אשר התייחסו ל740 נבדקים.

 ניתוח ממצאי המחקר מעלים כי שינויים באורח החיים ושינויים תרופתיים (סטטינים) הפחיתו באופן משמעותי את הסיכון ללקות במחלת לב קרדיו-וסקולרי כך שהסיכון למי ששינה את רוחות חייו היה בסיכון נמוך פי 2.6 ללקות בבעיות בתפקוד המיני ובסיכון מופחת פי 2.4 לחלות במחלות לב.

מן הממצאים עולה כי גם לאחר שהחוקרים הוציאו מן התוצאות את המחקרים בהם טופלו החולים בתרופות (סטטינים למניעת בעיות לב), עדיין שינויים באורח חיים כמו הפסקת עישון, פעילות גופנית סדירה, ירידה במשקל והאכילה של פירות וירקות, הפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב וללקות בבעיות תפקוד מיני.

החוקרים מדגישים כי מסקנות המחקר מדגישות את הצורך של הרופא המטפל להפנות צעירים הסובלים מבעיות בתפקוד מיני, לבדיקות הנוגעות לתפקוד הלב ולמחלות לב, ולהתחיל שינויים באורח חייהם כמו פעילות גופנית סדירה, ירידה של כ-10% במשקל, הפסקת עישון ואכילה בריאה. זאת במיוחד נוכח היות בעיות בתפקוד המיני סמן מקדים לבעיות לב ונוכח העדר המודעות הגבוה יותר של גברים לבעיות זיקפה, בהשוואה למודעותם ואכפתיותם לאבחון בעיות לב.