טיפול יעיל בהפרעות ריכוז וקשב ע"י אומגה 3

מחקר חדש מצביע על יעילות חומצת שומן באומגה 3 לטיפול בהפרעות קשב ריכוז היפראקטיביות

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהפסיכולוגיה
דג מקרל. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום באדיבות: National Oceanic and Atmospheric Administration

טיפול אפקטיבי בהפרעות ריכוז קשב והיפראקטיביות באמצעות תוספי אומגה 3

 אומגה 3 מחקרים קודמים הצביעו על השפעתה החיובית של חומצות השומן אומגה 3 על הבריאות ובין היתר כרכיב אנטי-דלקתי, המשפיע על חדירות קרומי תאי מערכת העצבים המרכזית המשפיעים על מוליכים עצביים כמו דופאמין וסרוטונין. ממצאי מחקר חדש בתחום מצביעים על בשורות חשובות בהקשר של השפעות תוסף מזון זה להורים לילדים הסובלים מהפרעות היפראקטיביות, קשב וריכוז ADHD attention-deficit/hyperactivity disorder: ממצאי המחקר מעלים כי חומצות השומן באומגה שלוש ובמיוחד חומצת שומן מסוימת הינה בעלת השפעה מובהקת על הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות.

מספר מחקרים קודמים הראו כי לנבדקים שסבלו מהפרעות קשב ריכוז והיפרקאטביות היו רמות נמוכות יותר  של חומצת שומן אומגה 3 בדם ובקרומי תאי הדם האדומים. ממצאי המחקר הנוכחי שהתפרסמו בכתב העת Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry ביקשו לבחון במחקר מטא-אנליזה תוצאות של מחקרים בתחום זה, כפי שפורסמו בעשרה ניסויים מדעיים שכללו כ-700 ילדים שהשתמשו בתוסף של חומצ שומן אומגה 3, בהשוואה לנבדקים שלא השתמשו בתוסף.

ניתוח הממצאים העלה כי שימוש בתוסף של אומגה 3 גרם לשינוי קטן אך מובהק בצמצום תסמיני ADHD- הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות של ילדים.  זאת בהשוואה לילדים שהשתמשו בתרופות מסוג psychostimulants, atomoxetine, α2 agonists כנגד היפראקטיביות והפרעות קשב וריכוז .

עוד העלו החוקרים כי אחת משלוש חומצות השומן המצויות באומגה 3 – Eicosapentaenoic acid נמצאה כגורם המשפיע באופן המשמעותי ביותר על מצב הסימפטומים של הילדים הסובלים מהפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות.

לפיכך, החוקרים ממליצים להורים ולגורמים הרפואיים המוסמכים המטפלים להרבות באיכלת מזונות המכילים רכיבים אלה בתפריט התזונתי, וכן להשתמש בתוספי תזונה המכילים חומצת שומן אומגה 3 ובפרט כזו שמכילה מינון מוגבר של Eicosapentaenoic acid כטיפול משלים לתרופות הרגילות המשמשות לטיפול בADHD באופן יעיל יותר (אך עם תופעות לוואי) או לטיפול ילדים שהם או הוריהם מסרבים להשתמש בתרופות מסיבות שונות וביניהן בשל תופעות הלוואי של התרופות.


דילוג לתוכן