טיפול נטורופתי עוזר כנגד סוכרת מסוג 2

חוקרים: טיפול נטורופתי יחד עם טיפול רגיל סייע לחולי סוכרת מסוג 2

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
משאבת אינסולין לחולה סוכרת. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: Mbbradford

ממצאי מחקר חדש: טיפול נטורופתי במשולב עם טיפול קונבנציונלי נגד סוכרת מטיפוס 2 מסייע לחולי סוכרת

ההשמנה היא תופעה שהוגדרה כמגיפה עולמית, והיא מביאה עימה תחלואה רבה, ובין היתר עליה ניכרת בשיעור הסובלים ממחלת סוכרת מסוג 2. הטיפול בסוכרת מסוג 2 נעשה באמצעות תרופות אולם גוף ידע רב של מחקרים מצביע על תועלת רבה לשימוש בשיטות רפואה משלימה ושיטות אלטרנטיביות לטיפול בסוכרת מסוג 2 ובראשם טכניקות ריפוי טבעי – נטורופתיה.

כעת ממצאי מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מעניקים תימוכין לכך; החוקרים מצאו כי העברת הדרכה על ידי נטורופתים לחולי סוכרת מסוג 2 הצליחה לסייע להם לשפר את מצב הפיזי ולהוריד את רמת הסוכר בדמם, לשפר את פעילות הגופנית והרגלי התזונה שלהם ואף לשפר את מצב רוחם ואת תחושת השליטה והבקרה שלהם על מחלתם. 

לשם בדיקת השפעתם של הטיפולים הנטורופתיים, בחנו החוקרים כיצד משפיע ייעוץ נטורופתי של 4 מפגשים שניתן ל-40 חולי סוכרת מסוג 2, על ידי 4 נטורופתים, על מצבם של החולים במישורים הרגשיים, התפקודיים, בחינת רמות הסוכר בדם, הרגלי תזונה, ויכולת השליטה במחלה. הייעוץ כלל התייחסות לתזונה בריאה על פי הנטורופתיה, מידע בדבר אימון גופני, ניטול רמות הסוכר, הפחתת לחץ נפשי הקשור למחלה ושימוש בתוספים. הייעוץ ניתן לחולים אלה בנוסף לטיפול הקונבנציונלי במחלה על ידי הרופא המטפל באמצעות תרופות וכו. את הממצאים השוו החוקרים לאלו של מעל 300 מטופלים שלא קיבלו כל ייעוץ בתחום הנטורופתיה, אשר קיבלו רק טיפול קונבנציונלי כאמור.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת BMC Complementary and Alternative Medicine על ידי חוקרים ממכון GROUP HELATH ומאוניברסיטת בסטיר בעיר קנמור, וושינגטון, בארצות הברית.
מן הממצאים עלה כאמור כי בהשוואה לנבדקים שלא זכו לייעוץ נטורופתי מעבר לטיפול הקונבנציונלי בסוכרת, הנבדקים שקבילו ייעוץ נטורופתי בנוסף לטיפול הרגיל על ידי רופא, נהנו משיפור במצב הסוכר בדמם- ונהנו מהפחתה ברמות הסוכר, התאפיינו בהרגלי תזונה בריאים יותר בהקשר למחלת הסוכרת, התאפיינו בהרגלים פעילות גופנית טובים יותר, חשו שליטה רבה יותר על מצבם הבריאותי ונהנו ממצב רוח משופר.

דילוג לתוכן