טיפול עם תאי גזע עצמוניים

העתיד כבר כאן : טיפולים עם תאי גזע

ד"ר מרדכי הוכברג

עודכן בתאריך

רפואה משלימהדם טבורי - גנטיקה
תאי גזע עובריים. מקור: ויקיפדיה. ברשיון CC3-by-sa. מאת: Ghanson

טיפול עם תאי גזע עצמוניים – פריצת דרך בריפוי מחלות קשות

תאי גזע מצויים באברי גוף שונים וברקמות שונות, בעיקר במוח העצמות ובשומן. יש להם יכולת לשקם ולחדש איברים שונים במהלך החיים. לתאי גזע יש מספר תכונות יסוד המבדילות אותם מתאי גוף אחרים, ואלו הן:
1) הם יכולים להתחלק בלי סוף ולחדש את עצמם, שלא כמו תאי שרירים ועצמות שלא משכפלים את עצמם.
2) הם לא עברו התמיינות ואין להם תכונות קבועות שיכוונו אותם לתפקוד ייחודי בגוף.
3) כך, הם יכולים לעבור התמיינות, לשנות גודל, צורה, פעילות ממברנות, תגובה לאותות כימיים. הם יכולים להפוך לתאים ולרקמות בכל חלק בגוף. הם יכולים להפוך לכדוריות דם, לתאי כבד, לב, שרירי שלד ועוד.

מהו תפקידם של תאי הגזע?
תפקידם של תאי הגזע הוא להחליף תאים פגומים. תאי גוף יכולים להיפגע ממחלה, פציעה או ניתוח. כאשר יש נזק לתאים ברקמה מסוימת, תאי גזע חשים למקום הפגיעה ופועלים להחזרת המצב לתיקנו. נקודה קריטית ביותר היא מספרם של תאי הגזע בגוף. ככל שיש יותר תאי גזע, כך רבה יותר יכולתו של הגוף לרפא את עצמו (1). תאי גזע נוצרים בעיקר במוח העצמות. משם הם נכנסים למחזור הדם. אם יש פגיעה, הם עוברים בכלי הדם ומגיעים למקום הפגוע, על מנת להתמיין שם ולפעול לתיקון הנזקים. בשעת מצוקה או פציעה או ניתוח, האיבר הפגוע משחרר למחזור הדם חומרי איתות שמכוונים אליו תאי גזע. חומרים כאלו גם מגדילים את כמות תאי הגזע שמשתחררים ממוח העצמות. בכל מקום פגוע בגוף, כל עוד יש לגוף יכולת להשתקם, לתאי גזע יש תפקיד מרכזי בבניית והחלפת רקמות פגועות (2).

הסוגים השונים של תאי גזע
למעשה, יש שני סוגים של תאי גזע: תאי גזע עובריים ותאי גזע בוגרים (2). תאי גזע עובריים מצויים בעובר ובחבל הטבור, עד ללידה. לאחר מכן, ליילוד יש רק תאי גזע בוגרים שיכולים להפוך לתאים שונים ולרקמות שונות, עד ליצירת כל האיברים המצויים באורגניזם. תפקידם של תאי גזע בוגרים הוא לקיים ולחדש רקמות בהן הם נמצאים, או מגיעים אליהן בשעת צורך.
עד לאחרונה, חוקרים חשבו שבכל רקמה בגוף יש תאי גזע בוגרים שיכולים להפוך אך ורק לתאים של אותה הרקמה. אבל, מסתבר שלא זה המצב. תאי גזע המצויים במקומות אחרים בגוף, וכאמור בעיקר במוח העצמות, נודדים בשעת צורך לרקמה פגועה ושם הם הופכים לתאים של אותה הרקמה שנפגעה.

קל להרבות תאי גזע עובריים בתרבית, יותר קשה להרבות בתרבית תאי גזע בוגרים, אבל כיום נמצאו שיטות שמאפשרות גם את זה. נשאלת אפוא השאלה, אם תאי גזע בוגרים יכולים לזרום בגוף לכל מקום פגוע ולשקם אותו, מדוע אנשים חווים כל מיני מחלות ניווניות, בייחוד כאשר הם מזדקנים? התשובה נעוצה בכמות. עד גיל 21 לערך, יש כמות אחידה של תאי גזע בוגרים בגוף, בהתאמה לגודלו. לאחר מכן, המספר והאיכות של תאי הגזע שנעים בדם הולכים ופוחתים בהדרגה. כך, ככל שהאדם מזדקן יותר, כך מצטמצמת יכולתו של הגוף לשקם את עצמו אחרי פגיעה. בגוף של ילד יש כמות אופטימלית של תאי גזע, כך שהוא יכול לשקם את עצמו ולהתאושש ממחלות הרבה יותר מהר מאשר מבוגר. חוץ מתאי גזע, יש חומר נוסף שעוזר בשיקום הגוף. זהו חלבון עצמות המוכר בשם חלבון מורפוגני. יחד עם תאי הגזע, הם מעורבים בכל פעולות השיקום בגוף. במחקר נמצא שככל שכמות החלבונים המורפוגניים פוחתת, כך יש לתאי הגזע פחות יכולת לשקם את הפגיעות ויש גם פחיתה בשחרור של תאי גזע ממוח העצמות. כאשר נוצרים יותר חלבונים מורפוגניים ויש ביניהם תקשורת, גדלה גם ההתרבות של תאי הגזע. הווצרות של חלבונים מורפוגניים תלויה לא רק בגיל אלא גם באספקה נאותה של חלבון. אספקת חלבון מוגברת דרושה במפגיע לשם התאוששות ממחלות ופציעות, אבל גם במקרה זה, חלבון צמחי מאוזן היטב מבחינת החומצות האמיניות שבו, יעזור יותר לגוף להתאושש לעומת חלבון מן החי (3).

טיפולים עם תאי גזע עובריים
מתוך עובדות אלו, מסתבר שטיפול עם תאי גזע יכול להיות טיפול אופטימאלי לשם שיקום נזקי מחלות ופגיעות שונים. השאלה היא מה עדיף? טיפול עם תאי גזע עובריים או עם תאי גזע עצמוניים, של האדם עצמו? עם תאי גזע עובריים טיפלו בהצלחה במחלות כמו טרשת נפוצה, סוכרת, לב, נזקים בעמוד השדרה, ניוון שרירים, ניוון שרירים מסוג דושן, מחלות עיניים ואוזניים. אבל, טיפול כזה מציב מספר שאלות קשות, הן אתיות והן בריאותיות. אין זה אתי לחסל עובר, אדם בראשית היווצרותו, כדי לרפא אדם אחר. יכולה להיות גם דחייה של השתלה כזו, לעיתים הגוף מזהה גם תאי גזע עובריים כזרים לו. אז יש צורך לקחת כל החיים תרופות נגד דחיית איברים, כפי שנוטלים מושתלי איברים שונים. ויש גם מקרים שתאים כאלו התפרעו והפכו לתאים סרטניים בגוף. אומנם לקיחת תאי גזע מחבל הטבור לא מהווה בעיה אתית, אבל עדיין יש להם את החסרונות האחרים שיש להשתלת תאי גזע עובריים. הנימוק היותר משכנע נגד שימוש בתאי גזע עובריים הוא שכיום טיפול כזה לא דרוש – יש טיפולים טובים ממנו.

טיפול עם תאי גזע עצמוניים
בטיפול עם תאי גזע עצמוניים, תאים של החולה עצמו, ישנן שתי שיטות שונות. באחת, נוטלים מהאדם החולה, הזקוק לטיפול, כ-200 סמ"ק דם. במעבדה המתמחה בכך מפרידים מתוך הדם את תאי הגזע ולאחר מכן מרבים אותם בהדגרה בתמיסת מזון מתאימה במשך כ-8 ימים. אחר כך, מחזירים אותם לגוף, לאיבר הפגוע הזקוק לשיקום, אם על-ידי אינפוזיה או הזרקה, או על-ידי ניתוח מינימאלי. עם תאי גזע בוגרים טיפלו בהצלחה במחלות לב, מחלות אוטואימוניות כמו זאבת אדמתית (לופוס), טרשת נפוצה, מחלת קרוהן ודלקת מפרקים ריאומאטית. הם עזרו להחזיר מאור עיניים לעיוורים ולשפר יכולת תנועה לפגועי מוח השדרה. כל הטיפולים האלו נעשו עם תאי גזע בוגרים ולא עם תאי גזע עובריים.
טיפול כזה לצורך שיפור תפקוד הלב, שהוא בחלקו פרי פיתוח ישראלי, נעשה כיום בבית חולים בתאילנד וגם בבית חולים בסינגפור. מתוך נתונים באינטרנט מסתבר שהטיפול הנעשה בתאילנד עוזר לכ-75% מחולי לב המגיעים לשם והשיפור בפעולת הלב הוא 5-8%. לעיתים, שיפור כזה גורלי לחולה. מתוך

נתונים בישראל, הספיקה של הלב באוכלוסיה הבוגרת פה היא בממוצע כ-60% לעומת זו של אנשים צעירים. אם יש פגיעה של כ-50% בתפקוד הלב, ועם טיפול כזה יש שיפור של 8%, האדם חוזר לתפקוד כמעט רגיל לגיל המבוגר. אבל, גם לטיפול זה יש חסרונות. לא כל חולה לב יכול לעמוד בטלטולי הדרכים של טיסה לתאילנד, ולא לכל אחד יש תקציב לנסיעה כזו. מסתבר שכיום יש שיטה פשוטה יותר, קלה יותר ולא פולשנית, באמצעות נטילת תוסף מזון מסוים.
טיפול עם תוסף זה עזר לא רק לחולי לב, אלא לשיקום חולים במחלות רבות ושונות. תוסף מזון זה מופק ממין מסוים של אצות מים מתוקים. הוא מעלה, תוך שעה מרגע נטילתו, את כמות תאי הגזע שרובם משתחררים ממוח העצמות, בכ- 25-30%. לאחר מכן הכמות שלהם בהדרגה חוזרת לקדמותה. יסקרו בזאת הנתונים על טיפול זה עם תוסף המזון ועדויות של מטופלים עם תכשיר צמחי זה. טיפול זה המעודד שחרור של תאי גזע ממוח העצמות, שוב איננו תיאורטי בלבד והיו לו תוצאות נפלאות.

תכשיר צמחי זה מופק מאצות כחולות-ירוקות הגדלות באגם קלמט בארה"ב ושמו StemEnhance . המעוניין לחפש נתונים עליו באינטרנט, יקליד את שתי המילים האלו במחובר, כפי שהן מופיעות פה. הפרדה בין שתי המילים תביא למידע כללי על תאי גזע, לא על תכשיר ייחודי זה.

שיטת הטיפול עם כמוסות StemEnhance
מוצר זה הוא תערובת של שתי תרכובות שמוצו מתוך אצת המים המתוקים Cyanophyta apharizomenon flos-aquae (AFA). אחת מן התרכובות, L-selectinligand, ממריצה שחרור של תאי גזע ממוח העצמות. התרכובת השנייה שמוצתה היא Migratose, מקטע עשיר בפוליסכרידים, והיא מזרזת את הסעת תאי הגזע מהדם אל הרקמות הפגועות. החברה המייצרת את "סטמאנהנס" בדקה במחקר

משולש סמיות מתנדבים שנחו שעה לפני שנמדדו הרמות הבסיסיות של תאי גזע בדמם. לאחר מכן, נתנו להם "סטמאנהנס" או פלסבו ורמות תאי הגזע בדמם נספרו אחרי 30, 60, 90 ו-120 דקות. עם תום שעה, רמת תאי הגזע עלתה ב- 25-30%. אחרי שעתיים היא ירדה לרמה הבסיסית. ההוראות של היצרן, ארה"ב, הן לקחת כל פעם שתי כמוסות שמכילות 1 גרם חומר פעיל, פעם או פעמיים ביום, בהבדל של 6 שעות. אין הנחיות לגבי השאלה אם לקחת לפני ארוחות או אחרי. טיפול כזה, שהעלה את רמת תאי הגזע העצמוניים הבוגרים אצל המטופלים, הביא לתוצאות ריפוי מופלאות. יינתנו בזאת תיאור של מספר מקרים כאלו. באופן אישי ידוע לי על חולי טרשת נפוצה שקמו מכסא גלגלים, על רמות סוכר שירדו לנורמה אצל חולי סוכרת ועל מקרה של חולת סרטן מפושט שהבריאה. חיפוש באינטרנט אודות StemEnhance (במילה אחת) מהתקופה האחרונה, החל מסוף שנת 2008 מספק עדויות רבות מספור על תועלתו של תכשיר זה. יתכן, ששוב לא יהיה צורך באותם טיפולים פולשניים המחייבים זריקות, אינפוזיות או ניתוחים קלים, כדי להשיג את מלוא האפקט הריפויי של תאי גזע בוגרים.

עדויות מתוך האינטרנט
מאחר ו-FDA, רשות המזון והתרופות בארה"ב איננה מרשה לייחס תכונות מרפא לתוספי מזון אלא לגבי מספר מזונות ותוספים, למשל שמן דגים, והיות וכמוסות StemEnhance מוגדרות כתוספי מזון, לא נערכו עם תכשיר זה מחקרים כפולי סמיות, מוצלבים ועם בקרה של פלסבו. לא נותרה אלא רק האפשרות להביא סיפורים אישיים של בני אדם שנעזרו עם תוסף מזון זה לשם שיפור בריאותם.קיימות עדויות רבות באינטרנט שניתן להגיע אליהן בחיפוש.

עדויות ומעקבים של רופאים:

פרננדו אגילה, M.D
הנ"ל הוסמך כרופא בביה"ס לרפואה סיינט תומס במנילה, הפיליפינים, ועבד בבית החולים העירוני בקיימרידג' בריטניה. לדבריו, בגלל עומס עבודה רב הוא הרגיש עייפות והתכווצויות ברגליים ובכתפיים. הוא חיפש דרך לחזק את יכולת העמידות שלו ואת כוחותיו הפיזיים. הוא החל לקחת כמוסות של תכשיר זה והרגיש שיפור רב. מאז, הוא צבר עדויות של אנשים עם מחלות שונות שהתנסו בתכשיר סטמאנהנס והפיקו ממנו תועלת רבה. היו בהם חולי ארטריטיס – כאביהם נעלמו אחרי זמן לא רב. היו חולי סוכרת שהצליחו לאזן את רמת הסוכר בדמם ללא תרופות, חולים שהבריאו מיתר לחץ-דם, מצבים כמו קרדיומיופתיה, אי ספיקת לב מוגדשת ואפילו אוטם שריר הלב הוקלו במידה רבה. לדבריו, שיפורים היו דרמטיים. מתוך ניסיונו העצמי הוא נוכח שאפילו אחרי ימי עבודה קשים אין הוא עייף. הוא זכה לחיזוק גופני ונפשי גם יחד.

קליפ מינטר, .DPM
מוסמך לרפואת ילדים ואחד מהמצדדים היותר בולטים בארה"ב ובעולם בזכות תוספי מזון. לדבריו, מתוך מאמרים שפורסמו בז'ורנאל ניו אינגלנד ז'ורנאל אוף מדיסין, מסתבר שהגורם היותר חשוב לשמירה על בריאות הלב הוא מספר תאי הגזע הנמצאים במחזור הדם. נטילת תוסף המזון סטמאנהנס היא דרך טבעית לחלוטין לשם זירוז השחרור של תאי גזע ממוח העצמות אל מחזור הדם, בעזרתם ניתן להגיע לבריאות אופטימאלית. זוהי הדרך המועדפת להימלט ממחלות, לא באמצעות תרופות מרשם מאחר ואפילו אם התרופות פועלות, תמיד יש איתן נזק לכבד וגם לאברי גוף אחרים. לסטמאנהנס אין כל תופעות לוואי. זוהי גישה בטוחה ורבת עוצמה להבריא ולהרגיש טוב. הוא ערך מחקר ומצא שזו אחת מן הדרכים היותר חשובות להאט את תהליכי ההזדקנות. לדבריו, הוא היה ספקני בתחילה אבל מתוך ניסיונו האישי נוכח לדעת ששום דבר איננו שווה ערך לטיפול זה. עם מוצר זה נרפאו אנשים חולי ארטריטיס, חולי אסתמה, גם כאלו שחיו בעזרת בלוני חמצן בחדרם – הם השתחררו מתלות זו. שתי נשים הבריאו מתופעות סינדרום שלאחר גמר המחזורים תוך מספר שבועות. הרשימה ארוכה מאוד ובמסגרת החוברת שלנו אין די מקום לתיאור כל הנתונים שהופיעו באינטרנט.

מסקנות
עדויות אלו, שמופיעות במאמרים באינטרנט, הן הצהרות רבות תוקף לכוח הריפוי המופלא של תאי גזע בוגרים. זהו טיפול אמיתי לאנשים אמיתיים, יש בו תקווה לפגועי עמוד השדרה, לחולי לב, חולי מחלת פרקינסון, טרשת נפוצה, סוכרת, זאבת, מחלת קרוהן, עיוורון מפגיעה בקורונה (העטרה בעין), לויקמיה, לימפומה נון הוג'קינס, אנמיה אפלסטית ואנמיה חרמשית. בריאותם של אנשים רבים כיום היא הוכחה חיה להצלחת טיפול זה. נושא זה צריך לעמוד בראש סדר היום של המחקר הרפואי לטיפול במחלות שעד כה נחשבו לחשוכות מרפא, במקום להמשיך לבזבז כסף יקר על מחקר בתאי גזע עובריים שעד כה עורר רק מחלוקות אתיות ומדעיות ולא הביא לשום תוצאות. שינוי בדעת הקהל ורתימת מחוקקים לנושא תביא לשילובה של רפואה אמיתית כזו היכולה לעזור לחולים רבים שלא היה מזור למחלתם עד כה עם הרפואה המקובלת.

מקורות שצוטטו

…enhance-phenomenal-tissue-repare-formula-from-wwwhealingboosterstemtechbizcom
///1/My Documents /StemEnhanceTestimonials on the powers of Stem Cell nutrition.htm
http://www.enhancestemcellanaturally.com/descriotion.html
www.thebyteshpw.com/StemEnhance.html

 

* האמור במאמר זה אינו בגדר ייעוץ או מרשם רפואי אלא מידע שהופיע בעיתונות מדעית או ברשת האינטרנט. על מי שנזקק לטיפול, יש לפנות לרופא או תזונאי, בהתאם למצבו.

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D, תזונאי. מתוך כתב העת "תזונה פלוס". לרכישת מנוי, התקשרו 08-9407466

דילוג לתוכן