טיפול תרופתי ל ADHD והפחתת פשיעה

ממצאי מחקר חדש: הארכת טיפול בבגרות בADHD הפחיתה עבריינות

האם שימוש בטיפול כנגד ADHD עשוי לסייע להפחתת שיעורי פשע בקרב הסובלים מההפרעה ? ממצאי מחקר חדש מרמזים על תשובה חיובית לשאלה בדבר יעילות השימוש בטיפול תרופתי להפחתת שיעורי פשיעה בקרב הסובלים מADHD.

ממצאי מחקרים העלו קשר בין הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות לבין סיכון לבעיות כלכליות, לימודיות, אישיות ואישיותיות כמו הפרעת אישיות אנטי חברתית. ממצאי מחקרים שונים העלו בקרב מומחים את ההצעה להמשיך בטיפול תרופתי גם בגילאי מעל 20 על מנת לצמצם את הבעיות מהן סובלים הסובלים מADHD. ממצאי מחקר חדש ביקשו לבחון השערה זו ולבחון את הקשר בין טיפול תרופתי להפחתת או הגברת סיכוי הפשיעה בקרב הסובלים מהפרעת קשב ריכוז וההיפראקטיביות.

במחקרם בחנו החוקרים בעזרת מדגם רשות בתי הסוהר בשבדיה, כיצד השפיעה נטילת כדורים לטיפול בADHD בקרב מעל 25,000 מטופלים על שיעור הפשיעה שבהם נתפסו הנבדקים. ניתוח הממצאים העלה כי בתקופות שבהם נבדקים גברים קיבלו טיפול תרופתי להפרעת ADHD חלה ירידה של 32 אחוזים בשיעורי הפשיעה שלהם ואילו בקרב נשים חלה ירידה של 41% בשיעורי הפשיעה.
גם לאחר ניתוח רגישות אמפירי העלו החוקרים כי הירידה בשיעורי הפשיעה בקרב נשים וגברים היה בין 17% ל-46% ירידה בתקופות שבהם הנבדקים או הנבדקות השתמשו בטיפול תרופתי.

המחקר נערך על ידי חוקרים משוודיה ומאנגליה במימון רשות שיקום אסירים בשוודיה, מועצת המחקר השוודית והמועצה לתעסוקה וחברה. הממצאים התפרסמו בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine.