מחקר: טלוויזיה פוגעת בתזונת הילד

טלוויזיה מזיקה לבריאות: מחקר חדש מצביע על קשר בין צפייה ממושכת של ילדים בטלוויזיה לירידה בצריכת פירות וירקות ולכן להשמנה.

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

תזונהבריאות הילד
צפייה בטלוויזיה. מקור: ויקיפדיה. ברשיון cc2-by-sa מאת:Arvind Jain

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין צפייה בטלוויזיה לפגיעה בהרגלי התזונה של ילדים

 

תפריט תזונתי של ילדים ומתבגרים משפיע באופן משמעותי על התפתחותם של ילדים ועל התפתחות מחלות כרוניות במהלך חייהם. שילוב של אכילת פירות וירקות בתפריט התזונתי מומלץ לשמירה על בריאות הילד והתפתחותו.

מחקר שפורסם בכתב העת PEDIATRICS  ונערך על ידי חוקרים מבית הספר הארוורד לבריאות הציבור מצא כי צפייה בטלוויזיה עלולה לגרום לירידה בצריכת פירות וירקות בקרב צעירים ובכך עלולה לפגוע בהתפתחותם ולהגביר סיכוי למחלות ולהשמנה. המחקר שנערך במשך שנתיים בקרב 548 ילדים בני 12, מצביע על כך שעל כל שעת צפייה נוספת בטלוויזיה ביום (מעבר לכמות הצפייה הממוצעת), תחול ירידה של 2.25 מנות פרי בשבוע או כ11 מנות בשנה. החוקרים סבורים כי ירידה זו בצריכת הפירות וירקות לאחר צפייה ממושכת יותר בטלוויזיה, נגרמת במיוחד בגלל אופי הפרסומות. צעירים נחשפים בממוצע לכ20,000 פרסומות לשנה. למעלה ממחצית מהפרסומות מפרסמות מוצרי מזון ומשפיעות על דפוסי הצריכה. מיעוט של הפרסומות מתייחסות לירקות ופירות. מרבית הפרסומות למזון הם למזונות מעובדים, ג'אנק פוד ומאכלים שאינם בריאים, שמשווקים כבעלי ערך תזונתי חיובי. הפרסומות כוללות רמזים ומסרים מטעים לגבי הערך התזונתי שבמזונות ובכך פוגעות בהרגלי צריכת מזון נכונה של הילדים.

הקישור למחקר אודות הקשר בין פגיעה בהרגלי תזונת הילד, השמנה וצפייה בטלוויזיה.

דילוג לתוכן