טרום סוכרת וסיכון מוגבר לשבץ

ממצאי מחקר חדש מעלים כי אנשים בעלי רמות סוכר בינוניות מצויים בסיכון מוגבר לשבץ מוחי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותדיאטה והרזיה
משאבת אינסולין לחולה סוכרת. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום: Mbbradford

חוקרים: אנשים הסובלים מטרום סוכרתיות מצויים בסיכון מוגבר ללקות בשבץ מוחי

האם הקשר בין רמות סוכר בדם שמעל הנורמה , לבין מגוון מחלות הקושרות בסוכרת, אינו מתוחם רק לחולי סוכרת אלא גם לאנשים הסובלים ממצב טרום סוכרתי שבו מתאפיין החולה ברמות סוכר בינוניות ? ממצאי מחקר חדש מצביעים על תשובה חיובית לשאלה זו בדמות הוכחה כי קיים קשר בין אנשים המתאפיינים בטרום סוכרתיות בדם, לבין סיכון מוגבר לשבץ מוחי. לדברי החוקרים לנוכח הממצאים "מליוני אנשים בעולם הסובלים ממצב טרום סוכרתי בדמם מצויים בסיכון מוגבר לשבץ מוחי".

סוכרת מסוג 2 הינה מחלה של עודף סוכר בדם, הגורמת למגוון תופעות לוואי וסיכונים בריאותיים והיא נמצאה כקשורה לתסמונת המטבולית (הסינדרום המטבולי) ולסיכון מוגבר לטרשת עורקים, בעיות בעיניים ועיוורון בפרט (הרס הרשתית), בעיות בכליות, שיבושים במערכת העצבים, פגיעה במערכת הדם, סיכון מוגבר להתקפי לב ועוד. ממצאי המחקר מעלים כי ייתכן כי לא רק סוכרת מסוג 2 וסוכרתיות יתר קלאסית בדם עלולה להוביל לסיכון מוגבר לתחלואה זו, אלא גם רמות ביניים של סוכרתיות בדם.

ממצאי המחקר העלו כי מניתוח כלל 760,000 הנבדקים שהשתתפו ב-15 מחקרים, עולה כי הסיכון לשבץ מוחי בקרב הנבדקים שבדמם נמצאו רמות סוכר של 100 עד 126 מיליגרם סוכר לדציליטר- טרום סוכרתיות, היה גבוה יותר בכ-21% מהסיכון של הנבדקים שבדמם היו רמות סוכר נורמליות של מתחת ל-100 מיליגרם סוכר לדציליטר.

המחקר נערך על ידי חוקרים מהמרכז לחקר השבץ באונ' קליפורניה בארה"ב, חוקרים מאוניברסיטת צ'אנג גונג בטיוואן, מבית הספר לרפואה ע"ש גפן באוניברסיטת קליפורניה, ומאוניברסיטת אינג בדרום קוריאה. ממצאי המחקר התפרסמו בכתב העת המדעי Brithish Medical Journal

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן