יוגה והפחתת דלקתיות

חוקרים: יוגה מפחיתה דלקתיות וביטוי גנטי

מערכת האתר

עודכן בתאריך

חדשות חמותרפואה משלימה
יוגה- פסל בודהה. יוגה גם לתינוקות ? מקור: ויקיפדיה. ברשיון. צילום: Myriam Thyes

כיצד יוגה מסייעת לבריאות ? ממצאי מחקר חדש מצביעים על הקשר בין יוגה להפחתת דלקתיות וביטוי חלבוני שונה של גנים

כיצד משפיעה יוגה על הביטוי הגנטי של חלבונים ובאופן זה מסייעת לבריאותנו ? מה הקשר בין יוגה והפחתת לחצים ואיך מסייעת היוגה לאנשים המטפלים בחולי אלצהיימר קרובי המשפחה שלהם ? ממצאי מחקר חדש משיב על שאלות אלה ואחרות. 

ממצאים מחקרים קודמים העלו כי יוגה מפחיתה לחץ נפשי והובילו לשיפור ברמת הדלקתיות ממנה סבלו אנשים אשר תרגלו יוגה, אולם מעט היה ידוע על המנגנונים הביולוגיים אשר מתווכים את ההשפעה הבריאותית המועילה הזו של יודה. מחקר זה ביקש לבחון האם וכיצד משפיע תרגול טכניקת יוגה על היבטים פיזיולוגיים והתנהגותיים אלה.

במחקרם בחנו החוקרים 45 משפחות של אנשים שטיפלו בקרוביהם חולי אלצהיימר. המטפלים בקרובי משפחתם התאפיינו, כפי שקורה לרוב במי שמטפל בבני משפחתו במצבים כאלה, בלחץ נפשי רב כסטרסור מרכזי. לפיכך ביקשו החוקרים לבחון כיצד ישפיע עליהם תרגול של יוגה מסוג קירטן קרייה Kirtan Kriya Meditation (KKM במשך 12 דקות מידי יום במהלך 8 שבועות למול נבדקי קבוצת ביקורת שתרגלו באותו משך זמן ובמשך אותה תקופה הרגעות בחדר מבודד עם מוזיקה נינוחה.

ממצאי המחקר העלו כי נבדקי הניסוי שתרגלו טכניקת תרגול של יוגה מסוג קירטן קרייה Kirtan Kriya Meditation התאפיינו במבע חלבוני שונה של 68 גנים בתאי גופם. הביטוי החלבוני שלהם התאפיין בשפעולים הקשורים לאימנו-גלובולינים ולציטוקינים דלקתיים וכן לגנים מהירי הפעלה. החוקרים מצאו עוד כי מקור השפעול זיהה תאי דנדריטים פלסמה- ציטואידים ולימפוציטים מסוג B בתוכן התאי של שינוי אלה וכן התגלו עדויות להפחתה של האיתות NF-κB ופעילות מוגברת של IRF1 .

ממצאי המחקר ראו אור בכתב העת בנושא פסיכו- נוירולוגיה . המחקר נערך על ידי חוקרים מהקרן למחקר ומניעת מחלת אלצהיימר באריזונה ועל ידי חוקרים מהמחלקה לפסיכיאטריה ולמדעי ההתנהגות באוניברסיטת לוס אנג'לס אשר בקליפורניה, ארצות הברית. המחקר נערך במימון הקרן למחקר ומניעת מחלת אלצהיימר בעיר טוסון שבאריזונה.

דילוג לתוכן