יוגה כנגד בעיות מחזור חודשי

חוקרים: יוגה מסייעת לצמצום בעיות במחזור החודשי בנשים

מה השפעותיה של יוגה על צמצום אי סדירויות ובעיות במחזור החודשי הנשי ? במחקר חדש שהתפרסם על ידי חוקרים בהודו, העת ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של תפקודים אוטונומיים שקשורים להפרעות במחזור החודשים במטופלות לאחר שעברו תרגול יוגה

יוגה- פסל בודהה. יוגה גם לתינוקות ? מקור: ויקיפדיה. ברשיון. צילום: Myriam Thyes
יוגה- פסל בודהה. יוגה גם לתינוקות ? מקור: ויקיפדיה. ברשיון. צילום: Myriam Thyes

במחקר השתתפו 150 נשים עם אי סדירויות והפרעות במחזור החודשי בנות 21 עד 35 שנים שהופנו לטיפול על ידי מחלקת נשים בבית החולים בו נערך המחקר. הנבדקות חולקו לשנתי קבוצות- קבוצת הביקורת שכללה 75 נשים וקבוצת המחקר שכללה גם היא 75 נשים. מתוך כלל המטופלות 126 נשים השלימו את הפרוטוקול המחקרי.

בקבוצת הניסוי הנשים קיבלו טיפולים והדרכה לביצוע יוגה בשיטת נידרה YOGA NIDRA המכונה יוגה שינה בגלל המצב הדומה לשינה אליו נכנסים מי שמצבעים אותה והיא מיועד להרגעות והפחתת לחצים וחרדות. הטיפולים בכל הנשים בשתי הקבוצות לוו בטיפול רפואי מקובל.
כל טיפול התערבותי כזה נמשך 35 עד 40 דקות מידי יום למשך חמישה ימים בשבוע למהלכם של שישה חודשים.

ממצאי המחקר שהתפסרמו בכתב העת Indian journal of physiology and pharmacology העלו כי התפקוד האוטונומי של המטופלות שהושווה לקבוצת הביקורת ושהושווה למצב של אותן נשים בקבוצת הניסוי לפני טיפול היוגה העלו כי לטיפול היוגה הייתה השפעה מועילה מובהק, משמעותית ומוכחת על התפקוד. כלומר מעבר לאפקט החיובי של הטיפול הרפואי המקובל, ליוגה מסוג נידרה הייתה השפעה רפואית מועילה נוספת משמעותית על תסמיני הפרעות המחזור של הנשים וביניהם חל שיפור משמעותי בלחץ הדם, בחוזר אחיזה, דופק בנשימה ונשימה ועוד.