יוגה ריקוד ומוזיקה לטיפול באוטיזם

חוקרים: טיפול יוגה, מוזיקה וריקוד הפחית סימפטומים אוטיסטיים בילדים בני 5-12

מערכת האתר

עודכן בתאריך

פסיכולוגיהרפואה משלימה
יוגה- פסל בודהה. יוגה גם לתינוקות ? מקור: ויקיפדיה. ברשיון. צילום: Myriam Thyes

ממצאי מחקר חדש מצביעים על יעילות תוכנית יוגה, מוזיקה וריקוד בהפחתת מאפיני אוטיזם בילדים בני 5-12

האם וכיצד ניתן להסתייע בטכניקות הרגעות של רפואה משלימה כמו יוגה בטיפול בילדים הסובלים מתסמונות כמו אוטיזם ? ממצאי מחקר חדש מעלים כי טיפול של יוגה להרגעות המשלבת ריקוד ומוזיקה סייעה להפחתת מאפיינים ותסמינים אוטיסטיים בקרב ילדים בני 5-12.

מטרת החוקרים הייתה לבחון את ההשפעות המועילות של טכניקת טיפול המשלבת שיטות רפואה משלימה ורפואה אלטרנטיבית לילדים הסובלים מהפרעות בספקטרום האוטיסטי autism-spectrum disorder (ASD).
לשם כך ערכו החוקרים בחינה כיצד הושפעו ילדים עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי מתרגול טכניקה המשלבת במהלך שמונה שבועות טיפול בטכניקת יוגה, ריקוד ותרפייה באמצעות מוזיקה, המבוססת על תגובת רוגע. החוקרים בחנו את השפעת המודל על 24 ילדים בני 3 עד 16 שאובחנו כסובלים מהפרכה אוטיסטית.

לשם בחינת ההשפעה של הטיפול ההוליסטי, מדדו החוקרים את מאפייני האוטיזם ואת ההתנהגויות האוטיסטיות של הילדים לפי סולמות מקובלים Behavioral Assessment System for Children BASC-2 וכן Aberrant Behavioral Checklist (ABC).

ניתוח הממצאים העלה כי חל שיפור בהתנהגויות האוטיסטיות לפי סולם BASC במיוחד בקרב ילדים בני 5 עד 12. כמו כן, החוקרים מצאו, באופן בלתי צפוי כי הטיפול הוביל לשינויים במאפייני הליבה האוטיסטיים כפי שנמדדו, באופן שהראה על שיפור והפחתה במה שנחשב כמאפייני הליבה האוטיסטים.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת בנושאי רפואה אלטרנטיבית Journal of Alternative and Complementary Medicine . המחקר נערך על ידי חוקרים אמריקאים מהמחלקה לפסיכיאטריה בבית החולים סנט פרנסטיס באוניברסיטת הרטפורד, חוקרים ממכון בנסון הנרי לרפואת גוף-נפש, בבית החולים הכללי במסצ'וסטס, בוסטון, חוקרים מאוניברסיטת קונטיקט וחוקרים מבית הספר לרפואה הארוורד בבוסטון.

דילוג לתוכן