יוגורט פעמיים בשבוע – סיכון נמוך יותר לסרטן מעי גס בגברים

ממצאי מחקר חדש מעלים כי צריכת יוגורט פעמיים בשבוע קשורה להפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס בגברים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

תזונהחדשות חמות
יוגורט. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Schwäbin

ממצאי מחקר חדש מעלים כי צריכת יוגורט פעמיים בשבוע קשורה להפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס בגברים

ממצאי מחקר שנערך בארצות הברית בקרב מעל 32,000 גברים ומעל 55,000 נשים העלה כי גברים שאכלו שתי מנות של יוגורט או יותר בשבוע, היו בסיכון מופחת ב-26% ללקות בגידולים טרום סרטניים אדנומה הקשורים לסרטן המעי הגס.

המחקר שראה אור בכתב העת GUT נערך על רקע ממצאים קודמים שהעלו כי צריכה מוגברת של יוגורט עשויה להפחית את הסיכון לסרטן המעי (קולורקטלי), ככל הנראה בשל חיידקי מעי. יחד עם זאת מחקרי העבר לא העריכו במדויק את הקשר בין תצרוכת היוגורט לסיכון המופחת ולשם כך ערכו המדענים את המחקר.

ממצאי המחקר העלו כי צריכת יוגורט עשויה להפחית את הסיכון לגידולי אדונמה במיוחד גידולים בעלי פוטנציאל להפוך לגידולים סרטניים, לאחר קיזוז משתנים מתערבים כמו סידן וצריכת מוצרי חלב שאינם יוגורט.

המחקר נערך בקרב משתתפים שעברו קולונוסקופיה בין השנים 1986 לשנת 2012. במהלך השנים נמצאו 5811 מקרי גידולים טרום סרטיים בנשים ו8116 גידולי אדונמה בנשים

החוקרים סבורים כי המוצרים של יוגורט המכילים חיידקים פרוביוטיים משני סוגים – לקטובצילוס בולגריקוס וחייקי סטרפטוקוקוס תרמופילוס עשויים להפחית את הרמות של קרצינוגנים (גורמי סרטן).

המדענים סבורים כי ההסבר לכך יכול להיות נעוץ ברמות החומציות הנמוכות יותר במעי. יוגורט, על פי הממצאים גם יכול להפחית סיכון לגידולים על ידי הפעלה של תהליכים נוגדי דלקתיות ברירית המעי וריכוך חסמים ותפקוד לקוי של המעי.

מן הממצאים עולה כי כי צריכת יוגורט עשוי לסייע לגברים יותר מנשים. בהשוואה לגברים שלא צרכו יוגורט בכלל, גברים שאכלו שתי מנות או יותר של יוגורט היו בעלי סיכוי מופחת של 19% לגידול אדונומה רגיל.

עוד עולה מהממצאים כי הסיכון היה נמוך אף יותר- ב26% ללקות באדנומה כשמדובר בכזו שהופכת לגידול סרטני, ובמיוחד בכזו הממוקמת במעי בהשוואה למיקום בפי הטבעת.

החוקרים סייגו את הממצאים בכך שמדובר במחקר שאינו התערבותי ולכן מדובר בקשר שאינו בהכרח מעיד על סיבתיות.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן