יום האיידס הבינל 2012- עליה בנשאים

נתונים חדשים המתפרסמים לציון יום האיידס הבינלאומי מרמזים על המשך מגמת העלייה במספר הנשאים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורבדיקות דם
בדיקת איידס. מקור: ויקיפדיה ברשיון חופשי. צילום באדיבות :US CDC James Gathany

יום האיידס הבינלאומי: בסימן מגמת עליה במספר הנשאים

יום האיידס הבינלאומי המצוין ב1.12.2012 מצוי השנה בסימן עלייה במספר הנשאים החדשים בשיעור עליה ניכר בכל רחבי הארץ. מהודעה שנמסרה מטעם בית החולים רמב"ם בחיפה עולה כי בבית החולים נרשמה בשנת 2012 עלייה ניכרת של 50% במספרם של נשאי האיידס החדשים. זאת בהשוואה לעלייה של 10% במספר הנשאים החדשים שהתגלו במדינת ישראל בשנת 2011 בהשוואה לשנת 2010.

מהנתונים עולה כי מגמה זו תואמת את מגמת העלייה בכמות הנשאים החדשים של נגיף הHIV הניכרת החל משנת 2010, לאחר יציבות של כ380 נשאים שהתגלו מידי שנה בין 2006 ל2009. בשנת 2010 עלה מספר הנשאים החדשים שהתגלו בכ10 אחוזים ל430 ובשנה שלאחריה 2011 ב10% נוספים ל470 מקרים ואילו השנה צפויה המשך המגמה של הלייה הארצית, כפי שמשתקף גם בגידול הניכר שעליו מדווח על ידי בית החולים רמב"ם.

הפרופסור שמעון פולק, מנהל המכון לאימונולוגיה קלינית, אלרגיה ואיידס במרכז הרפואי רמב"ם, מדגיש כי העלייה המשמעותית בעיקרה ניכרת באוכלוסיה החד מינית ובאוכלוסיות שהגיעו לישראל ממדינות שבהן נפוץ נגיף הHIV. לדבריו. "אנו סבורים שהסיבה העיקרית לכך היא העובדה שמחלת האיידס הפכה ממחלה קטלנית, למחלה כרונית. אנשים חושבים שהם יכולים לקיים יחסי מין לא מוגנים ולפתור את סכנת ההדבקות בנטילת תרופות."
אולם למרות שהתרופות לטיפול בנגיף האיידס התקדמו מאד , חשוב להבין שמדובר עדיין במחלה מורכבת ומדבקת שהטיפול בה מצריך השגחה וניטור כל החיים.

לרגל יום האיידס הבינלאומי שמצוין ביום שישי זה, יערוך צוות מכון האיידס של בית החולים רמב"ם בחיפה פעילות הסברה, חלוקת אמצעי מניעה וביצוע בדיקות איידס ללא תשלום. הפעילות תארך שבוע ימים בין ה1.12 ל-6.12 במקומות ובהם הטכניון ואוניברסיטת חיפה, בקניון שבמרכז רפואי רמב"ם בחיפה, בתחנת הרכבת חוף הכרמל בחיפה ובמכללת אורט בראודה.

דילוג לתוכן