יום האישה הבינלאומי

לקט נתונים אודות בריאות נשים לרגל יום האישה הבינלאומי 2012

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הציבורחינוך, חברה, משפט
הפגנה לרגל יום האישה הבינ

יום האישה הבינלאומי 2012

יום האישה הבינלאומי נחגג השנה היום 8.3.2013 כמידי שנה ומציין את התאריך בו החלו הפגנות נשים בניו יורק למען השוואת שכרן ושיפור תנאי תעסוקתם בתחום הטקסטיל. הפגנות אלה שהתקיימו ב8.3.1857 התרחבו המהלך השנים שלאחר מכן והפכו להיות מועד בו מצוין רשמית יום האישה הבינלאומי.  

מטרתו של יום האישה הבינלאומי הוא לציין את הישגיהן, השתלבותן ומעדמן של נשים בחברה וכן לעורר את המודעות לאפלייה על רקע מגדרי כנגד נשים שעודנה קיימת במגוון תחומים. לרגל יום האישה הבינלאומי מקיימים מוסדות שונים, גופים פרטיים, ארגונים ורשויות מקומיות אירועים, כנסים, תערוכות, סדנאות, ירידים, סיורים בנושא נשים, הפעלות ופאנלים בתחום לשם הדגשת הפערים בין נשים לגברים ולשימת דגש על נושאים הטעונים שיפור במעמד הנשים בישראל ובעולם כמו לדוגמה ביזוי נשים בפרסומת בתקשורת או אפליית נשים בשכר ובתחום העבודה.

מן הנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרגל יום האישה הבינלאומי, בתחומי הבריאות עולים מספר נתונים מעניינים :
פעילות גופנית- מן הנתונים עולה כי כמעט מחצית מהנשים עוסקות בפעילות גופנית (46%) לפחות אחת לשבוע (פעילות גופנית שנמשכה לפחות 10 דקות ברצף לפחות פעם בשבוע במהלך 3 החודשים האחרונים) לעומת 55% מהגברים. עוד עולה כי לעומת 34% מהגברים 28% מהנשים עוסקות בפעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע. 41% מהנשים מדווחות כי ההנאה וההרגשה הטובה שהפעילות גורמת מביאה אותם לפעילות בעוד ש39% מהגברים מדווחים על כך כסיבה ואילו 34% עושות התעמלות בגלל התרומה הבריאותית ומניעת מחלות לעומת 45% מהגברים. לעומת זאת נשים מדווחות פי 2 (10% לעומת 22%) על הרזייה, דיאטה ושמירה על משקל כגורם לפעילותן הגופנית.

משקל ודיאטה : משקל יתר ידוע כגורם לנזקים בריאותיים רבים. בדומה לגברים כשישית מן הנשים הבגירות בישראל מצויות במצב של השמנת יתר או השמנה, ואילו באשר לשיעור הסובלות מעודף משקל מצבן טוב משל הגברים: מעל רבע מהנשים מצויות במצב של עודף משקל בהשוואה למצבם החמור יותר של הגברים שמהם 40% סובלים מעודף משקל הגברים. מן הממצאים עולה כי יותר נשים מעוניינות לרדת במשקל בהשוואה לגברים – 60% בהשוואה ל47% מהגברים. כ-4% מהנשים הן במצב של תת- משקל, נתונים המדגישים את הצורך בהמשך המודעות כנגד תופעת אידאליזציית הרזון המוגזמת של גוף האישה, כפי שבאה לידי ביטוי בתקשורת בין היתר באופן מזיק.

 

דילוג לתוכן