"יום הבטיחות בדרכים": עלייה במספר הנפגעים בתאונות בישראל

עליה במספר הפצועים וההרוגים בדרכים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

ללא קטגוריהבריאות הציבור
סביבה עירונית. מקור: ויקיפדיה ברשיון cc3-by-sa. צילום: Martin-Gloss

לרגל "יום הבטיחות בדרכים" החל ב-22 בנובמבר: עליה במספר הפצועים וההרוגים בדרכים 
מספר ההרוגים, בתאונות דרכים שדווחו ונחקרו ע"י המשטרה (תיקי ת"ד , כולל תאונות שאירעו באזור יהודה והשומרון), בשנת 2015 עלה ב-11.6% בהשוואה לשנת 2014. לעומת זאת, במספר הפצועים (קשה וקל) חלה עלייה של 1.5%.

32% מכלל ההרוגים בתאונות אלה, היו הולכי רגל. בשנת 2015 נרשמה ירידה של כ-9% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים לעומת שנת 2014 (114 הרוגים בשנת 2015 לעומת 125 בשנת 2014).

תאונות דרכים עם נפגעים שנחקרו על ידי משטרת ישראל – תיקי ת"ד, כולל תאונות שאירעו באזור יהודה והשומרון בשנת 2015:
• מספר התאונות הקטלניות בשנת 2015 היה 320, גבוה ב-10% לעומת שנת 2014 (291).

• מספר ההרוגים בשנת 2015 היה 356, עלייה של כ- 12% בהשוואה ל-2014 (319).

• במספר הפצועים קשה חלה עלייה של כ-13%. ב-2015 היו 1,896 פצועים קשה בהשוואה ל-1,676 בשנת 2014.

• בני 65+ מהווים כ-24% מבין הולכי הרגל שנפגעו. אחוז הגבוה מחלקם באוכלוסייה (חלקם של בני 65+ באוכלוסייה הוא כ-11%).

• מעבר החצייה אינו ערובה לחצייה בטוחה. מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, כ-77% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, כ-65% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים שנפגעו בעת חציית כביש (בני 65+), כ-74% נפגעו במעבר חצייה.

• 59% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים ו-41% היו נשים.

• לפי דיווחי המשטרה, בשנת 2015 אירעו 1,065 תאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים (257 תאונות סווגו במשטרה כסוג תיק ת"ד והשאר כ"כללי עם נפגעים"). בתאונות אלו נפגעו 1,174 בני אדם: אדם אחד נהרג, 60 נפצעו קשה ו-1,113 נפצעו קל. בנוסף, בבתי החולים אושפזו 299 נפגעים בעקבות תאונות דרכים שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים שלא דווחו למשטרה. על פי המדד הרפואי ISS , 22 בני אדם מבין הנפגעים שלא דווחו למשטרה היו פצועים קשה, 67 פצועים בינוני ו-210 פצועים קל (נתונים על תאונות דרכים שבהן מעורבים קורקינטים חשמליים וקלנועיות מופיעים בהמשך ההודעה).

• הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-50% יחסית לשנת 2000 ומצבת כלי הרכב גדלה ב-69%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-40%, ואורך הכבישים ב-17% בלבד.

• 32% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2015, היו הולכי רגל, בדומה לשיעורם הממוצע בעשור האחרון. בשנת 2015 נרשמה ירידה של כ-9% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים לעומת שנת 2014 (114 הרוגים לעומת 125 בשנת 2014).

 

דילוג לתוכן